Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Njemački gigant Bosch uvodi promjene i smanjuje plate

    Ugodno s korisnim: Mogu li AI chatbotovi olakšati prazničnu kupovinu?

    Kako olakšati kupovinu (Izvor: AP Photo/Peter Morgan)
    AP
    Objavljeno

    Umorni ste od razmišljanja koje poklone odabrati za sve ove godine? Chatbotovi vještačke inteligencije mogu vam pomoći, ali nemojte očekivati da obave sav posao umjesto vas ili da uvijek daju tačne odgovore.

    ADVERTISEMENT


    Svako ko pretražuje internet u potrazi za ponudama za "Cyber Monday" vjerovatno će naići na razgovorne verzije chatbotova koje su neki trgovci i e-commerce sajtovi razvili kako bi kupcima pružili poboljšanu korisničku podršku.


    Neke kompanije su implementirale modele zasnovane na savremenim generativnim AI tehnologijama, omogućavajući kupcima da traže savjete postavljajući prirodno formulirana pitanja poput "Koji je najbolji bežični zvučnik?“


    Trgovci se nadaju da će potrošači koristiti ove chatbotove, često nazvane asistenti za kupovinu, kao virtuelne saputnike koji im pomažu u otkrivanju ili poređenju proizvoda. Raniji chatbotovi uglavnom su se koristili za funkcije poput praćenja narudžbina ili obrade povrata proizvoda koji nisu ispunili očekivanja.


    Amazon, kralj online maloprodaje, otkrio je da njegovi korisnici postavljaju pitanja Rufusu – generativnom AI asistentu za kupovinu koji je pokrenut ove godine – poput toga da li je određeni aparat za kafu lako očistiti ili koje igre na otvorenom preporučuje za rođendansku zabavu za djecu.


    Rufus, koji je dostupan prazničnim kupcima u SAD-u i nekim drugim zemljama, nije jedini asistent za kupovinu. Ove godine odabrani broj kupaca Walmarta imaće pristup sličnom chatbotu koji najveći američki trgovac testira u nekoliko kategorija proizvoda, uključujući igračke i elektroniku.


    Perplexity AI je prošlog mjeseca unio nešto novo u svet AI kupovine uvođenjem funkcije na svom pretraživaču, koja korisnicima omogućava da postave pitanje poput "Koje su najbolje kožne ženske čizme?“ i dobiju konkretne prijedloge proizvoda, za koje kompanija sa sjedištem u San Francisku tvrdi da nisu sponzorirani.


    "Usvajanje ove tehnologije dogodilo se na izuzetno velikoj skali,“ rekao je Mike Malazo, analitičar i pisac u medijskoj kompaniji Future Commerce.


    Trgovci sa web sajtovima i e-commerce kompanije počeli su da obraćaju više pažnje na chatbotove kada je ChatGPT, tekstualni chatbot kompanije OpenAI, postao široko prihvaćen krajem 2022. godine, pobuđujući interesovanje javnosti i biznisa za generativnu AI tehnologiju koja ga pokreće.


    Victoria's Secret, IKEA, Instacart i kanadski trgovac Ssense su među kompanijama koje eksperimentišu s chatbotovima, od kojih neki koriste tehnologiju OpenAI-ja.


    Čak i prije unapređenja chatbotova, online trgovci su pravili preporuke proizvoda na osnovu prethodnih kupovina ili istorije pretraga korisnika. Amazon je predvodio uvođenje takvih preporuka, tako da Rufusove mogućnosti nisu potpuno revolucionarne.


    Međutim, Rajiv Mehta, potpredsjednik pretrage i konverzacione kupovine u Amazonu, rekao je da kompanija sada može ponuditi korisnije preporuke programiranjem Rufusa da postavlja dodatna pitanja radi pojašnjenja.


    Kupci takođe koriste Rufusa za pronalaženje personaliziranih ponuda, dodao je Mehta.


    Treba napomenuti da chatbotovi mogu davati netačne informacije. Rufus i slični alati ponekad prave greške. Na primjer, kada je kompanija Marketplace Pulse tražila preporuke za gejming televizore, chatbot je predložio proizvode koji nisu televizori.


    Novinar Associated Pressa je Rufusa zamolio za prijedloge poklona za brata. Chatbot je brzo predložio ideje poput majice i priveza za ključeve, ali i smeliji izbor: višenamjenski nož sa natpisom „NAJBOLJI BRAT IKADA“.


    Međutim, chatbotovi poput Rufusa i Shop AI-a, koji je razvila Shopify, još uvijek imaju ograničenja u preciznom preporučivanju proizvoda ili identifikovanju najjeftinije opcije u određenoj kategoriji.


    Da bi zaista transformirali iskustvo kupovine, asistenti za kupovinu moraju postati duboko personalizirani i sposobni da samostalno pamte historiju narudžbina, preferencije i navike kupaca, prema izveštaju konsultantske kuće McKinsey iz augusta.


    Amazon priznaje da Rufusove preporuke zavise od informacija u opisima proizvoda, pitanja i odgovora korisnika, kao i recenzija – uključujući one lažne. Uprkos napretku, tehnologija je još uvek u razvoju i daleko je od savršene.

    Možda će vam se svidjeti

    Euronews BiH na adventu u Zagrebu: Noviteti, tradicija i nezaboravna praznična čarolija