Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Hoće li Musk nakon tvitera kupiti i prodemokratski MSNBC: Prepiska na "X"-u indikativna

    Uspjeh Temu-a uz poreske trikove i istraga u EU

    Temu popularan globalno (AP Photo/Richard Drew)
    DW
    Objavljeno

    Lažni popusti, uvoz ilegalnih proizvoda: EU oštro optužuje i preduzima mjere protiv diskont platforme Temu. Ali može li se njezin trijumf uopšte zaustaviti? Temu je navikao reagovati na optužbe, piše Deutsche Welle, jer one ne jenjavaju: početkom 2024. Evropsko udruženje proizvođača igračaka otkrila je sigurnosne rizike u 95 posto dječjih igračaka koje prodaje Temu.

    ADVERTISEMENT


    Od novembra je pritisak postao još veći: EU je pokrenuo postupak protiv ove platforme. Popis optužbi je dug: Prije svega se radi o ilegalnom uvozu proizvoda koji ne zadovoljavaju standarde EU-a. Ali takođe i na lažne popuste, lažne recenzije, manjkave informacije o trgovcima kao i na dizajn proizvoda koji, pogotovo mlađe, navodi na gotovo ovisničko ponašanje prilikom kupovine.


    Koji je poslovni model platforme Temu?

    Temu je dostupan u SAD-u od septembra 2022. Ideja je bila omogućiti Amerikancima pristup kineskim proizvodima. Od tada tržište brzo raste širom svijeta. Bilo da se radi o prašku za izbjeljivanje zubi, presi za bijeli luk ili makazama – platforma Temu nudi hiljade artikala po nenadmašno niskim cijenama. Paketi uglavnom dolaze direktno iz Kine. Procjene pokazuju da samo od Temua i, također kineske, modne platforme Shein u Njemačku dnevno stiže 400.000 paketa.


    Platforma može ponuditi pristupačne cijene jer funkcioniše isključivo kao posrednik. Svako ko naruči od Temua u pravilu svoj paket dobija direktno iz skladišta proizvođača ili trgovca u Kini. Temu upravlja financijskim dijelom transakcije i, u nekim slučajevima, i otpremom. U svakom slučaju, Temu djeluje samo kao posrednik i za to prima proviziju.


    Temu se stoga može gotovo u potpunosti odreći skupih skladišta i time uštedjeti troškove. To doduše dovodi do dužih vremena isporuke. No u tome i leži poslovni uspjeh. "Temu postiže osjetno nižu cijenu zahvaljujući dugim rokovima isporuke", objašnjava stručnjak za online maloprodaju Alexander Graf: "Zapadne platforme e-trgovine očito su se predugo oslanjale na kraće rokove isporuke." Osim toga, kako kaže Graf, Temu u svojoj aplikaciji "navodi potrošače da češće kupuju". Uspjeh dokazuje da je poslovni model Temua ispravan: prema Appleu, to je 2023. bila najpreuzimanija iPhone aplikacija godine.


    Temu ( Izvor: Pexels )




    Tko stoji iza platforme Temu?

    Iza ove aplikacije za trgovinu, kojom se toliko bave uredi za zaštitu potrošača, Amazon i Europska unija, stoji kineska matična tvrtka PDD Holdings, koja kotira na američkoj berzi. Najvažniji temeljni brend PDD-a uključuje platformu za e-trgovinu Pinduoduo, koja je u vlasništvu kineskog milijardera Colina Huanga. Konkretne brojke o Temuovoj prodaji i dobiti ne pojavljuju se u bilanci PDD Holdingsa i grupa ostaje škrta na riječima.


    Temu također posluje u Njemačkoj od aprila 2023. Ali koliko ljudi ovdje radi za Temu nije otkriveno. "Kao dio PDD Holdingsa uvrštenog na NASDAQ-u, Temu ne otkriva nikakve zasebne finansijske ili operativne podatke", saopštila je kompanija na upit DW-a.


    Temu ostaje staložen

    Nakon internetske maloprodajne platforme Aliexpress, piše Deutsche Welle, EU je sada otvorio i drugi slučaj protiv neke kineske platforme za e-trgovinu. EU to može učiniti jer je Temu klasifikovao kao takozvanu "veliku platformu". Ovo uključuje sve platforme koje, prema vlastitim navodima, imaju više od 45 milijuna korisnika. One potpadaju pod tzv. Zakon o digitalnim uslugama (DSA) i na temelju ovog zakona sada se otvara postupak.



    Istraga protiv Temua ( Izvor: AP Photo/Richard Drew, File)



    Temu sada ima vremena do početka decembra za pojašnjavanje otvorenih pitanja. Ako se to ne dogodi, platforma će se suočiti s visokim kaznama. Temu je za DW saopštio: "U potpunosti ćemo sarađivati ​​u ovoj istrazi." Vjeruje se da će istraga u konačnici "dugoročno koristiti potrošačima, trgovcima i platformi", rekao je portparol kompanije Temu na upit DW-a.


    Uspjeh i uz pomoć poreskih trikova?

    No, kritičari veliki problem vide kod jedne sasvim druge stvari. Roba jeftinija od 150 eura može se uvesti u EU bez carine. Porezni stručnjak Roger Gothmann pretpostavlja da se poslovni model tržišta također temelji na tom takozvanom bescarinskom ograničenju: "Većina narudžbi na Temuu ostaje ispod 150 eura." Zaključak: bez oslobađanja od carina za jeftiniju robu Temu ne bi mogao ponuditi tako niske cijene.

    Možda će vam se svidjeti

    TEMU povlači proizvod iz prodaje nakon što je dijete teško povrijeđeno: Može izazvati opekotine