Elon Musk kaže da će manje vremena provoditi u Vašingtonu smanjujući vladine troškove i više vremena na upravljanje Teslom nakon što je njegova kompanija za električna vozila prijavila veliki pad profita.
Musk je u utorak u konferencijskom razgovoru s analitičarima rekao da je "sada kada je završen glavni posao uspostavljanja Odjeljenja za vladinu efikasnost", da će od maja "dodijeliti mnogo više svog vremena Tesli". Musk je rekao da sada očekuje da će potrošiti samo "dan ili dva sedmično na vladina pitanja".
Tesla se mučio s prodajom vozila dok se kompanija suočila s ljutitim protestima zbog Muskovog vodstva DOGE-a, grupe za otpuštanje radnih mjesta koja je podijelila zemlju. Kompanija iz Austina u Teksasu prijavila je pad profita od 71% i pad prihoda od 9% u prvom kvartalu.
"Investitori su željeli da se ponovo posveti Tesli“, rekao je Dan Ives, viši analitičar za istraživanje kapitala u Wedbush Securities. “Ovo je veliki korak u pravom smjeru.”
Investitori su u utorak u SAD-u poskupili dionice Tesle za više od 5%, iako su i dalje u padu za više od 40% za godinu, piše Euronews.com.
Tesla udvostručuje autonomna vozila
Kompanija je ponovo potvrdila da očekuje da će u prvoj polovini ove godine izbaciti jeftiniju verziju svog najprodavanijeg vozila, sportskog terenskog vozila Model Y. Također je ostao pri svojim predviđanjima da će moći pokrenuti plaćenu uslugu robotaxi vozila bez vozača u Austinu u junu i da će veći dio automobila raditi samostalno sljedeće godine.
"U drugoj polovini godine će postojati milioni Tesla automobila koji će raditi autonomno", rekao je Musk u konferencijskom pozivu nakon objavljivanja rezultata. Kasnije je dodao o ličnoj upotrebi autonomnih vozila: "Možete li spavati u našim automobilima i probuditi se na svom odredištu? Uvjeren sam da će to biti dostupno u mnogim gradovima u SAD-u do kraja ove godine."
Auto analitičar Sam Abuelsamid iz Telemetry Insighta rekao je da sumnja u Muskova predviđanja.
"Sistem nije dovoljno robustan da radi bez nadzora. I dalje pravi previše grešaka", rekao je on. “Odjednom će napraviti greške koje će dovesti do pada.”
Planirano uvođenje robotaxi bez volana ili pedala dolazi jer federalni regulatori još uvijek imaju otvorene istrage o tome je li tehnologija bez vozača na kojoj Tesla trenutno radi potpuno sigurna.
Nacionalna uprava za sigurnost saobraćaja na autoputu ispituje Teslinu tehnologiju za pomoć vozaču koja može upravljati ili zaustaviti automobil, ali i dalje zahtijeva da ljudi preuzmu kontrolu u bilo kojem trenutku - njen takozvani autopilot - upozorava li dovoljno vozače kada im pažnja odluta.
Slično tome, potpuno samostalna vožnja kompanije i izazvala je kritike zbog obmanjivanja vozača s imenom, našla se pod lupom zbog svoje povezanosti sa nesrećama u uslovima slabe vidljivosti, kao što je odsjaj sunca.
Rastuća kineska konkurencija i carine
Još jedan izazov Tesli, koja je nekada dominirala u EV biznisu: prvi put se suočava sa oštrom konkurencijom.
Ranije ove godine, kineski proizvođač električnih vozila BYD objavio je da je razvio električnu bateriju koja se može puniti za nekoliko minuta. Teslini evropski rivali počeli su da nude nove modele sa naprednom tehnologijom koja ih čini pravim Teslinim alternativama, posebno pošto se popularno mišljenje sada okrenulo protiv Muska. Direktor Tesle je otuđio potencijalne kupce u Evropi javno podržavajući ekstremno desničarske političare na kontinentu.
Tesla je u utorak saopštio da je kvartalna dobit pala sa 1,4 milijarde dolara (1,2 milijarde eura) na 409 miliona dolara (359,3 miliona eura). To je daleko ispod procjena analitičara. Teslin prihod je pao sa 21,3 milijarde dolara (18,7 milijardi eura) na 19,3 milijarde dolara (17 milijardi eura) u periodu od januara do marta, također ispod prognoze Volstrita. Teslina bruto marža, mjera zarade za svaki dolar prihoda, pala je sa 17,4% na 16,3%.
Kompanija je rekla da će biti manje pogođena tarifama Trumpove administracije nego većina američkih automobilskih kompanija jer većinu svojih američkih automobila proizvodi u zemlji. Ali neće biti potpuno neoštećena. Nabavlja neke materijale za svoja vozila iz inostranstva koja će sada biti podložna uvoznim porezima.
Tesla je, objavljujući rezultate, upozorila da će tarife pogoditi i njen posao skladištenja energije.
Očekuje se da će i odmazda Kine naštetiti Tesli. Kompanija je ranije ovog mjeseca bila primorana da prestane primati narudžbe od kupaca sa kopna za dva modela, svoj Model S i Model X. U svojoj fabrici u Šangaju proizvodi modele Y i model 3 za kinesko tržište.
Sporedni posao kompanije prodaje "regulatornih kredita" drugim proizvođačima automobila koji ne ispunjavaju standarde emisija povećao je rezultate za kvartal.
Tesla je zaradio 595 miliona dolara (522,9 miliona evra) od prodaje kredita, u odnosu na 442 miliona dolara (388,4 miliona eura) prije godinu dana. U međuvremenu, generisao je 2,2 milijarde dolara (1,9 milijardi eura) gotovinskog toka u odnosu na 242 miliona dolara (212,7 miliona eura) godinu dana ranije.
Analitičar Morningstara Seth Goldstein rekao je da su raniji izvještaji o padu prodaje koji su uzdrmali dionice učinili kvartalne rezultate gotovo predvidljivim.
"Nije posebno iznenađujuće s obzirom na to da su isporuke smanjene", rekao je. “Bilo je dobro vidjeti pozitivan novčani tok.”