Loader
Loader
Pronađite nas

Boeing prodao svoju firmu za proizvodnju izviđačke opreme

Svjetska banka: Globalna ekonomija se stabilizira, ali pred zemljama u razvoju težak period

    Vlasnik luksuznih brendova Richemont vidi snažnu zaradu uprkos slabosti Kine

    Cartier (Izvor: AP Photo/Bebeto Matthews)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Richemont je izvijestio o snažnim kvartalnim rezultatima, vođenim festivalskom prodajom, uprkos trenutnoj slaboj potražnji u Kini. Snažna zarada podigla je cijene dionica rivala, podstaknuvši evropski luksuzni sektor u četvrtak.

    ADVERTISEMENT

    Uprkos tekućim izazovima na kineskom tržištu, Richemont je dao decembarski kvartalni rezultat koji je premašio očekivanja analitičara. Njegove dionice porasle su za više od 16 posto na rekordnih ₣161,8 (172,45 eura) u Cirihu u četvrtak, što je najveći rast unutar dana od oktobra 2008. godine.


    Richemont je bio izvanredan učinak među evropskim dionicama luksuzne robe, s cijenama dionica koje su porasle za 21 posto u 2024. Nasuprot tome, drugi veliki igrači kao što su LVMH i Kering objavili su negativne prinose prošle godine, pošto je slaba potražnja potrošača u Kini značajno uticala na evropski luksuzni sektor, piše Euronews.com.


    Robustan fiskalni rezultat trećeg kvartala


    Švicarska kompanija za proizvodnju luksuzne robe prijavila je prihod od prodaje od 6,2 milijarde eura za treći fiskalni kvartal 2025. godine, što je porast od 10 posto u odnosu na isti period prethodne godine. Prodaja u kontinentalnoj Kini, Hong Kongu i Makau zajedno je opala za 18 posto, što je dovelo do pada od 7 posto u azijsko-pacifičkoj regiji. Međutim, snažna potrošačka potrošnja u drugim regijama, uključujući Evropu, Ameriku, Japan, Bliski istok i Afriku, zabilježila je dvocifreni rast i nadoknadila slabost kineske prodaje.


    Prihodi u Evropi porasli su za 19 posto, potaknuti većom domaćom potražnjom i turističkom potrošnjom, posebno posjetitelja iz Sjeverne Amerike i Bliskog istoka.


    Što se tiče segmenata, četiri kuće nakita Grupe - Buccellati, Cartier, Van Cleef & Arpels i Vhernier - ostvarile su rast od 14 posto, potaknut njihovim kultnim kolekcijama nakita i satova tokom festivalske sezone.


    Međutim, prihod od specijalizovanih časovničara pao je za 8 posto u odnosu na prethodnu godinu, zbog pada prodaje u azijsko-pacifičkoj regiji. Kompanija je istakla da je snažan rast u Americi, na Bliskom istoku i u Africi pomogao da se ublaži pad od 16 posto zabilježen u prvoj polovini godine za ovaj segment.


    Za devet mjeseci koji se završavaju 31. decembra 2024., prodaja je porasla za 4 posto u stalnoj valuti, a neto gotovinska pozicija je porasla na 7,9 milijardi eura sa 6,8 milijardi eura u 2023. godini.


    U fiskalnoj 2024. godini, koja je završena u martu, Richemont je prijavio rekordan prihod od prodaje u cijeloj godini od 20,6 milijardi eura, što je povećanje od 3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, kvartalna prodaja opala je za 1 posto na godišnjem nivou, odražavajući usporavanje azijsko-pacifičke potrošnje.


    Prethodni predsednik Johann Rupert primijetio je da je oslabljena kineska potražnja značajno uticala na performanse kompanije. Nicolas Bos, dotadašnji izvršni direktor Van Cleef & Arpelsa, koji je imenovan za novog izvršnog direktora Richemonta u junu 2024., vjerovatno je usmjerio strateški pomak grupe prema drugim regijama kako bi ublažio izazove u Kini.


    Evropske dionice luksuznih proizvoda skaču, potaknute Richemontovim rezultatima


    Snažna zarada Richemonta podstakla je optimizam u evropskom sektoru luksuzne robe, a indeks Euro Stoxx 600 Luxury Ten (STXLUXP) porastao je skoro 7 posto u četvrtak.


    LVMH je skočio 9 posto, Hermès je dobio 4,9 posto, Christian Dior je skočio 8,6 posto, a Kering 6 posto. Investitori će paziti na zaradu od ovih velikih brendova kasnije ovog mjeseca.


    Neki analitičari smatraju da je pad prodaje luksuzne robe u 2024. bio više cikličan nego strukturalni. Međutim, drugi su i dalje oprezni u pogledu produžene slabe potražnje u Kini, koja bi mogla nastaviti da utiče na učinak sektora u 2025. godini.


    Azijsko-pacifički region, isključujući Japan, čini oko 30 posto evropskih prihoda od prodaje luksuzne robe, a Kina čini značajan udio u toj cifri. Stoga bi se brendovi koji se više oslanjaju na kinesku potrošnju mogli suočiti s tekućim izazovima 2025. godine.

    Možda će vam se svidjeti