Loader

Loader
Pronađite nas

Golob na sastanku sa Bajdenom u Bijeloj kući: Jedna od tema Zapadni Balkan

Pucnjava u Beogradu: Jedna osoba ubijena, a više je ranjenih, pucano iz kombija

    Prvi baterijski voz u Hrvatskoj pušten u promet

    Baterijski voz (Izvor: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Hrvatske)
    Anadolija
    Objavljeno

    Prvi baterijski voz u Hrvatskoj u utorak je pušten u promet čime je ostvaren značajan iskorak prema održivijem i ekološki prihvatljivijem željezničkom prevozu.

    ADVERTISEMENT

    Na prvoj vožnji baterijskog voza učestvovali su potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR - Elektroindustrije Gordan Kolak sa suradnicima.


    Baterijski voz proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se finansira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. (NPOO).


    Baterijski vlak koristiće se za prevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH (maksimalna brzina 120 km/h). Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama. Na punionicama baterije se pune do najviše 30 minuta.


    "Drago mi je što danas svjedočimo putovanju prvog baterijskog vlaka proizvedenog u Hrvatskoj, još jednom velikom iskoraku domaće industrije. Vlak je proizvela tvrtka KONČAR, a projekt je financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, čime nastavljamo značajan investicijski ciklus u modernizaciju željezničke infrastrukture i voznog parka“, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar Oleg Butković.


    Novi baterijski voz, s autonomijom od oko 200 kilometara, vozit će na neelektrificiranim prugama, a od decembra će voziti u Splitu i okolici.


    Vrijednost projekta iznosi više od 17 miliona evra


    Ministar je naglasio da vrijednost ovog projekta iznosi više od 17 miliona evra, a on je dio šireg ulaganja u željeznički sistem.


    „Glavni projekti na koridorima financiraju se iz europskih fondova, dok se obnova lokalnih i regionalnih pruga financira iz kredita EIB-a. Među najvećim ulaganjima je i projekt Dugo Selo - Novska vrijedan više od 600 milijuna eura, a do kraja godine bit će dovršena pruga Zagreb - mađarska granica, čime ćemo imati potpuno obnovljenu i moderniziranu dionicu", kazao je Butković.


    Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je da puštanje u promet prvog baterijskog voza označava prekretnicu prema održivoj budućnosti jer će ovakvi moderni i zeleni vozovi zamijeniti stare dizelske vlakove u narednom razdoblju.


    „Kako bi željeznički prijevoz bio konkurentniji i održiviji, nastavljamo s nabavom vozova za neelektrificirane pruge. Do kraja godine u promet ćemo pustiti još dva nova dizel-motorna voza, a tokom 2026. na pruzi Zagreb - Split vozit će šest novih komfornih hibridnih vozova“, dodao je Ukić.

    Možda će vam se svidjeti