U ponedjeljak, prvim vijestima u 18 sati, počinje s radom televizija Euronews Crna Gora – još jedan član porodice Euronews i regionalnog centra sa sjedištem u Beogradu. To je najavila glavna i odgovorna urednica Euronews Srbija, Dragana Pejović, gostujući u jutarnjem programu. Kako je rekla, nakon uspješnog početka i ozbiljnog rada Euronews-a BiH, sigurna je da će i Euronews Crna Gora krenuti istim putem i za nekoliko mjeseci postati utjecajan i važan medij.
"I ono što se dogodilo u Srbiji i ono što se dogodilo u Bosni i Hercegovini pokazalo se zapravo djelotvornim – a to je da postulati koje njeguje ova kuća: profesionalizam, objektivno informisanje, neutralan ali atraktivan ton – očito su danas ljudima potrebniji više nego što smo to mogli i da pretpostavimo", rekla je Pejović za Euronews Srbija.
Na pitanje koliko su ova tržišta slična i u čemu se razlikuju, Pejović kaže da su dosta slična kada je riječ o medijskim podjelama, izvorima finansiranja, vlasništvu i politici – koji su u velikoj mjeri slični u svim zemljama – ali da je svaka zemlja u regionu, pa i Srbija, specifična i priča za sebe.
"Što mislim da je isto? Mislim da je ljudima potrebno da imaju mjesto gdje će se objektivno informisati, gdje im se neće prešućivati, gdje će moći da čuju vijest bez ostrašćenosti – onako kako i treba da dođe do njih. To se zaista pokazalo u vrlo kratkom roku. Euronews Bosna i Hercegovina je postao utjecajan i citiran medij u toj zemlji, iako tamo postoje specifičnosti, ne samo medijske nego i u uređenju same zemlje. Tako da je Crna Gora posebno tržište, novi izazov, ali ono osnovno – mislim da je publici potreban jedan ovakav medij kakav je Euronews Srbija, Euronews BiH, odnosno Euronews kao takav“, dodala je ona.
Govoreći o tome što je prepoznatljivo za Euronews i što će publika u Crnoj Gori moći da vidi, Pejović ističe da su to česte vijesti – iz sata u sat – te da će publika u početku gledati djelomično i program iz Beograda, dok se projekat ne proširi i dok se ne počne sa proizvodnjom dodatnog sadržaja.
"Kolege koje rade u redakciji već su se pojavljivale u našem programu – u uključenjima, javljanjima, prilozima, pa i u ovom Euronews Jutru. Već znamo da imaju ambiciju i entuzijazam da rade ne samo vijesti nego i druge formate“, rekla je ona.
Govoreći o Euronews-u BiH, gdje je televizija počela s radom prije nešto manje od četiri mjeseca, Pejović kaže da je iza svih bilo turbulentno ljeto, ali da je, uprkos raznim političkim i poslovnim pritiscima, Euronews nastavio da jača i širi svoj utjecaj – i to vrijedi i za BiH.
„Porastao je utjecaj tog medija. Mi u našem programu često pratimo šta se dešava u Republici Srpskoj, Federaciji i cijeloj Bosni i Hercegovini, a u komunikaciji s ljudima primjećujemo koliko se Euronews sve više spominje. Osim toga, upravo zbog rasta utjecaja Euronews-a u BiH, svi pokušavaju da se na neki način ‘ogrebu’ za taj utjecaj“, navela je ona.
Na pitanje kako je danas raditi u medijima, Pejović je priznala da joj je kao osobi na odgovornoj poziciji često veoma teško, jer se odluke donose na višem nivou, a sve je prisutnija i uloga društvenih mreža.
„Od kada radim, često se pitam da li je zbog društvenih mreža atmosfera takva. Nikada nije bila ovakva. Bile su situacije ranije kada je u medijima vladao gotovo potpuni mrak – recimo, ranih 2000-ih smo imali samo jedan ili dva nedeljnika koji su kritički gledali na vlast, a nije bilo društvenih mreža, pa nije bilo ni načina da sve informacije dođu do gledalaca i čitalaca. Ali tada nije bilo takvog ‘rata’ među novinarima. Danas je to postalo tako da se ljudi koji rade u medijima često ponašaju kao korporativni vojnici svojih poslodavaca. Konkretno, mogu da govorim o United grupi i njihovim novinarima – oni se često ponašaju kao da im je zadatak da napadaju Telekom i medije čiji je vlasnik Telekom“, kazala je Pejović.
Dodala je da se čini kako je danas lakše doći do informacije i objaviti je, ali da je teže izdržati pritiske koji dolaze sa svih strana.
"Nekada je našim starijim kolegama bilo opasno da kritikuju vlast – to su bile opasne situacije. Danas, možda je opasniji linč kome svako može biti izložen, bez obzira kritikuje li opoziciju, vlast, studente, aktiviste... Prije nekoliko godina, kada se Twitter razvijao u Srbiji, zaista je bilo moguće pronaći neki trag priče koja se onda mogla istražiti i obraditi. Danas toga ima sve manje – imamo samo rasprave, stavove, mišljenja, i to isključiva, politička, agresivna. Na kraju imamo i objavljivanje brojeva telefona ljudi, što je potpuno nedopustivo“, kazala je.
Na kraju je dodala da su neki ljudi povjerovali da X (bivši Twitter) ili druge društvene mreže mogu zamijeniti medije – a među prvima su to povjerovali političari.
"Počeli su se obraćati preko Twittera. Ne mogu više tačno da se sjetim, ali recimo da je Trump bio jedan od pionira – on je tako izbjegavao medijski filter. Mediji mu više nisu bili potrebni da mu postave pitanje ili da dođu na njegovu konferenciju i izvuku ono što je važno za gledaoce. Ali to je naš posao. Mi smo ovdje da stojimo iza onoga što objavimo. Ne smijemo dozvoliti da se ta šuma prenese na naše gledaoce. Moramo imati znanje i vještine da informacije provjerimo, selektujemo – ne neprofesionalno, nego po važnosti“, zaključila je Pejović.