Danas je veliki dan za Telekom Srbija zato što je došlo do velike akvizicije dijela United Grupe.
Radi se o transakciji od 1,5 milijardi evra i to jedna od najvećih transakcija u istoriji Srbije i pokazuje koliko je Srbija dobro tlo za strane investitore, ocijenio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.
On je u emisiji Direktno sa Minjom Miletić rekao da ova transakcija predstavlja ključni poslovni potez za Telekom Srbija, potvrđujući ostvarenje strategije započete 2018. godine.
"U trenutku kada su drugi kablovski operateri držali gotovo 70% tržišta, Telekom je uspio da preokrene tržišnu ravnotežu. Ovim potezom kompanija sada kontroliše preko 60% tržišta, čime je stvoren potpuno novi ekosistem u sektoru telekomunikacija", rekao je Lučić.
Posljednjih sedam godina obilježila je intenzivna konkurencija između dva velika regionalna igrača – Telekoma Srbija i United Grupe. Međutim, izlaskom United Grupe sa tržišta Zapadnog Balkana i njenim fokusiranjem na evropska tržišta, Telekom Srbija postaje dominantna sila u regionu. Iako se pojavljuju novi igrači, poput kompanije Etisalat, jasno je da je ova tržišna promena donijela novo doba za sektor telekomunikacija u regionu, piše Euronews Srbija.
"Od regionalnog lidera do globalne kompanije"
Strategija razvoja Telekoma Srbija, započeta sredinom 2018. godine, donijela je izuzetne rezultate, omogućivši kompaniji da ostvari nezapamćen rast, čak i u međunarodnim okvirima, rekao je Lučić.
Na izuzetno konkurentnom tržištu Srbije, Telekom je uspio da udvostruči prihod, koji sada prelazi dvije milijarde evra.
"Ovaj uspjeh daje kompaniji snagu za dalji rast i ekspanziju na teritoriji Zapadnog Balkana i dijaspore. Fokus na tržišta gdje živi veliki broj ljudi porijeklom iz Srbije omogućio je izvoz domaćih servisa i sadržaja na pravi način. Kao rezultat toga, Telekom Srbija je iz regionalne prerastao u globalnu kompaniju, ostvarujući čak 8% prihoda izvan tržišta bivše Jugoslavije.
Poseban uspjeh ostvaren je primjenom inovativnih poslovnih modela, poput virtuelne mobilne mreže i distribucije premium TV kanala, što je omogućilo rast prihoda na međunarodnim tržištima. Nastavljajući ovim tempom, Telekom Srbija gradi temelje za još snažniju poziciju u globalnoj telekomunikacionoj industriji", rekao je Lučić.
Lučić o kupovini Sportkluba: Nova era sportskog prenosa, Arena postaje regionalni lider
Lučić izjavio je da kupovina Sportkluba predstavlja važnu investiciju za kompaniju, jer će Arena preuzeti sav sportski sadržaj.
Lučić je rekao da kupovina Sportkluba predstavlja "pobjedu svih ljubitelj sporta u zemlji i regionu".
"Ova promjena donosi revoluciju za ljubitelje sporta na Zapadnom Balkanu. Akvizicijom Sportkluba, Arena je postala dominantni regionalni sportski kanal, uz Eurosport i nacionalne kanale. Širenjem dostupnosti na svim mrežama, Arena mijenja svoju poslovnu filozofiju – od sredstva za konkurenciju postaje profitni centar sa značajnim prihodima od operatera i marketinga", rekao je Lučić.
Prema njegovim riječima, ova transakcija ne samo da će višestruko povećati prihode Arene, već će i drastično smanjiti troškove otkupa sportskih prava, koji su godinama opterećivali budžet.
"Za gledaoce u Srbiji, ovo znači da će sav lajv sportski sadržaj biti dostupan, bez obzira na kablovskog operatera. Kao jedini specijalizovani sportski kanal u regionu, Arena sada ima jaču pregovaračku poziciju, što će značajno sniziti cijene sportskih prava, kao što je to slučaj u ostatku Evrope", rekao je Lučić.
Telekom Srbija redefiniše svoju strategiju – fokus će biti na Zapadnom Balkanu i dijaspori, dok se više neće investirati u sportska prava za Hrvatsku i Sloveniju.
"Očekuje se da će troškovi Arene već za tri godine biti smanjeni za preko 175 miliona evra godišnje, dok će prihodi značajno rasti. Dio sredstava koji je ranije odlazio na skupa strana sportska prava sada će biti usmjeren na jačanje domaćeg sporta i produkcije, čime će se dodatno ojačati pozicija u dijaspori, naročito kroz akviziciju Net TV-a. Ove dve akvizicije – jačanje Arene i preuzimanje Net TV-a – donose nevjerovatan razvojni potencijal za Telekom Srbija. Spajanjem značajnih ušteda i ulaganja u domaći sadržaj, Telekom učvršćuje svoju poziciju lidera u regionu i globalnoj dijaspori", rekao je Lučić.
Telekom Srbija će povećati investicije u produkciju filmskih i serijskih sadržaja
Telekom Srbija trenutno ulaže oko 30 miliona evra godišnje u produkciju filmskih i serijskih sadržaja, ali kako budemo ostvarivali uštede na drugim segmentima, sigurno ćemo dodatno povećavati investicije, rekao je Lučić
Napredak domaće produkcije u posljednjih deset godina je ogroman, zahvaljujući ne samo Telekomu Srbija, već i Filmskom centru Srbije i podršci države, ocijenio je Lučić
"Prije 20 godina, domaće serije su bile rijetkost na nacionalnim kanalima, dok su dominirale turske i južnoameričke serije. Danas je postalo sasvim prirodno da domaći sadržaj bude prisutan na međunarodnim platformama poput HBO-a. To je ogroman iskorak za domaću produkciju i ponosni smo što je Telekom Srbija dao značajan doprinos tom razvoju", rekao je Lučić.
Saradnja sa Amazonom i globalnim produkcijama
Lučić očekuje da će Telekom Srbija uskoro ostvariti značajna partnerstva sa velikim svjetskim produkcijama.
"Srbija se pokazala kao izuzetno atraktivna destinacija za globalne produkcijske kuće – zahvaljujući državnim subvencijama, relativno niskim troškovima i visoko kvalifikovanim profesionalcima. Uz to, Telekom Srbija će kao koproducent dodatno osnažiti industriju, što će privući još veće igrače i omogućiti realizaciju projekata koji će imati globalni značaj".
Govoreći o budućnost tradicionalnih televizija, Lučić je rekao da one moraju da se transformišu kako bi opstale. Dodao je da dugoročno ne vidim budućnost klasične televizije u dosadašnjem obliku.
Streaming servisi su budućnost, i upravo zbog toga strategija Telekoma Srbija od 2018. godine ide u pravcu jačanja sopstvene produkcije, rekao je Lučić.
"Nakon posljednjih akvizicija, Telekom Srbija postaje ključni igrač u domaćoj produkciji, sa udjelom od preko 70% u proizvodnji lokalnog sadržaja – bilo da su u pitanju filmovi, serije, sport, muzika ili zabava. Verujem da ćemo, u periodu kada se tržište potpuno prebaci sa linearne televizije na streaming, biti lider u proizvodnji i vlasništvu nad sadržajem", naglasio je Lučić.