"Vjerujem da će tužilaštvo pronaći prave krivce, one koji su odgovorni za tragediju u Novom Sadu. Ja sam uradio ono što sam smatrao da treba da uradim, pretpostavljam da će to još neko uraditi, ali u svakom slučaju važno je bilo da kao društvo pokažemo da imamo i taj princip odgovornosti, koja ne mora biti krivična", izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ostavci Goran Vesić.
On je u prvom javnom nastupu od podnošenja ostavke, u emisiji "Direktno sa Minjom Miletić", rekao da je iste večeri kada se nesreća dogodila premijeru Milošu Vučeviću rekao šta planira da uradi i o tome obavijestio predsjednika Aleksandra Vučića.
"Te večeri je bilo najvažnije da se spase što više ljudi i u tom smislu smo zaista svi bili odlučni u tome da pomognemo spasiocima i da budemo tu, da se doveze neophodna mehanizacija kako bi se makar još neki život spasao. Bilo mi je veoma teško tih dana jer sam bio predmet napada prije svega na društvenim mrežama i hajke koja se vodila i zato sam čekao sam da prođe Dan žalosti i tada sam podnio ostavku", rekao je Vesić.
Vesić je rekao da oseća moralnu odgovornost kao neko ko se nalazi na čelu resora zaduženog za saobraćaj u Srbiji.
"Ni na koji način, niti sam mogao da učestvujem u izgradnji, u određivanju, u procjenjivanju kvaliteta radova, u projektovanju. Ne samo u mom periodu, već i u prethodnom periodu, s obzirom da se to dogodilo u resoru na čijem se ja čelu nalazim, mislim da je moralno i da je odgovorno da podnesem ostavku jer na taj način pokazujemo da smo društvo u kome jednostavno postoji princip odgovornosti kada se nešto dogodi.
Ovo je suviše velika nesreća sa tragičnim i strašnim posljedicama, ako se nalazite na čelu tog resora, čak i ako nemate apsolutno nikakav udio u tome, po meni jedino ljudski, jedino što je moguće bilo uraditi to je da se podnese odgovornost", rekao je Vesić.
Govoreći o eventualnim novim ostavkama, Vesić je rekao da ne želi da o tome priča, već da svako treba sam da odluči i donese odluku.
"Konzorcijum kineskih kompanija odgovoran za izbor firmi"
Tvrdi da ministarstvo, ne samo u njegovom, već i u mandatu njegovih prethodnika, ni na koji način nije moglo da bude uključeno u projektovanje i izvođenje radova, jer to je posao investitora.
Kaže da je konzorcijum kineskih kompanija China Railway International Company odgovoran za izbor firmi koje su radile na ovom projektu.
"One su prema ugovoru koji je potpisan 2017. godine, oni su izvođači radova, investitor je Infrastruktura železnice Srbije, a finansira Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i prema tom ugovoru oni biraju podizvođače, zašto dobijaju saglasnost od nadležnih, ali suštinski je izbor njihov. Oni su izabrani na osnovu međudržavnog ugovora, mada moram da vam kažem da je China Railway International Company jedna od najboljih kompanija na svijetu kada je u pitanju izgradnja pruge i oni su zaista respektabilna kompanija, izradili su hiljade i hiljade kilometara brzih pruga širom sveta".
Oni su izabrali svoje podizvođače, a nadzor su birali investitor i finansijer na tenderu, dodaje Vesić.
"Nadzor je Konzorcijum četiri kompanije, među kojima su glavne kompanije Utiber, mađarska kompanija i francuska kompanija ŽIS. S tim što kineske kompanije, prema tom ugovoru iz 2017. godine, osim što su gradile, one su bile zadužene i za projektovanje. I tu imate jednu kinesku kompaniju koja je bila glavna za projektovanje, koja je kao svog podizvođača uzela Saobraćajni institut CIP, koji je inače prije toga radio idejni projekat, znači pre potpisivanja ugovora, a to se dešavalo sve 2017. godine, tako da je CIP prvo radio idejni projekat, na osnovu onog projektnog zadatka koju su dobili od Infrastrukture, a onda su Kinezi nastavili da rade sa njima kada su potpisali ugovor".