Loader
Pronađite nas

Australija: Žena ispustila mobitel između dvije stijene, pa provela naglavačke sedam sati pokušavajući da ga dohvati

Izabrana najduža njemačka riječ

    Umjesto magneta, konzerva lokalnog vazduha, suvenir koji postaje dostupan širom svijeta

    Pexels
    Euronews.rs
    Objavljeno

    Veoma popularno odmaralište Komo, svake godine privlači veliki broj turista, koji uživaju u živopisnim pejzažima, čuvenoj italijanskoj kuhinji i, naravno u svježem vazduhu.

    ADVERTISEMENT

    Međutim, putovanju brzo dođe kraj, a turisti bi često da ponesu sa sobom neki mali dio tog mjesta. Lokalci im nude da po cijeni od deset eura kući odnesu konzervu vazduha.


    Proizvod je lansirala marketinška agencija i tvrdi da on sadrži 21 posto kiseonika, 0,93 posto argona, 0,04 posto ugljen-dioksida i mali procenat azota i neona zarobljenih pored jezera.


    "Mislili smo da vazduh s jezera zatvorimo u teglu koju zatim možete da odnesete bilo gdje u svijetu", izjavio je Danijele Abanjale iz agencije koja je osmislila projekat.


    Ona dodaje da tegla kada se otvori može da se reciklira ili koristi kao držač za olovke ili vaza.


    Po cijeni od skoro 10 eura po komadu, konzerva vazduha djeluje kao očigledan marketinški trik, a nije Komo jedino mjesto gdje tako nešto možete da kupite. Primjerak svježeg lokalnog vazduha možete da nabavite na Islandu, u Švajcarskoj kao i na ostrvu Men.


    Dakle, da li je sve to jedna velika šala u koju turisti nasjedaju ili ove uzorke vazduha ipak imaju neku vrijednost?



    Pomama za konzerviranim vazduhom započela je u 20. vijeku

    Konzervirani vazduh zapravo nije novost u Italiji. Nakon Drugog svjetskog rata, čovjek po imenu Đenaro Ćaravolo izmislio je "Aria di Napoli".


    Ćaravolo je reciklirao prazne limenke hrane koje su američki vojnici distribuirali nakon oslobođenja, tvrdeći da ih je napunio vazduhom grada – i čak je uspeo da ih proda Amerikancima.


    Ali Ćaravolova izmišljotina bila je društvena poruka i alegorija čuvene napolitanske "cazzimme" - umjetnosti snalaženja i korištenja onoga što imaš.


    Konzervirani vazduh kao suvenir


    Većina konzerviranog vazduha koji se danas prodaje nije ni približno toliko duhovita.


    Vazduh po cijeni od 20 eura sa ostrva Man, ostrva u Irskom moru, tvrdi da liječi nostalgiju i ublažava stres, dok se vazduh iz Altaja u Kini opisuje kao "opojan". Turisti čak mogu i da pišu po konzervama kao da su razglednice.


    Kompanija "Fattrol" pravi nešto više duhovitu verziju. Prodaju suvenire konzerviranog vazduha iz raznih popularnih turističkih destinacija kao što su Atina, Venecija, Barselona i Las Vegas.


    Proizvođači takođe tvrde da ambalaža može da izdrži zemljotres magnitude 9.0.


    Šalu na stranu, ovaj trend postavlja pitanja o etici proizvodnje ambalaže za nepostojeći proizvod, što doprinosi ogromnoj količini jeftinih, potrošnih suvenira namenjenih turistima, prenosi Euronews.rs



    Možda će vam se svidjeti

    Lider među zemljama Zapadnom Balkanu: BiH ima najjači turistički rast u regiji

    Pozder s radnicima u turističkom sektoru: Kako na održiv i strategijski način razvijati naš turizam

    Ne tako poznate činjenice o Mozartu