"Hello Kitty", animirana junakinja čiji se lik pojavljuje na bezbrojnim proizvodima, danas, 1. novembra slavi svoj 50. rođendan.
Nju je 1974. nacrtala tada 24-godišnja Juko Šimizu, koju je kompanija Sanrio angažovala da osmisli nova, profitabilna dizajnerska riješenja za dečje modne dodatke.
"Hello Kitty" našla se prvo na jednom providnom dječijem novčaniku, koji se prodavao po cijeni manjoj od jednog dolara.
Danas postoji samo jedan takav novčanik, a Sanrio ga čuva u trezoru u svom sjedištu u Tokiju.
Iako podsjeća na mačku, "Hello Kitty" je zapravo djevojčica, a pošto je osnivač kompanije Šintaro Cuji želio da njen lik bude univerzalno dopadljiv, dao joj je englesko ime i "londonsko poreklo".
Šimizu ju je ciljano nacrtala bez usta, kako bi mogla da se prilagodi svim osećanjima svojih fanova.
Globalnu popularnost stekla je usponom japanske kawaii kulture krajem 20. vijeka, pokreta koji se služi slatkastom i djetinjastom estetikom i koji je ostavio traga kako na modi, tako i na umjetnosti.
U čast 50-godišnje junakinje u Nacionalnom muzeju u Tokiju u toku je izložba "Kako se mijenjam ja, tako se mijenja i ona", koja bilježi uspon popularnosti "Hello Kitty".