Loader
Loader
Pronađite nas

Australija: Žena ispustila mobitel između dvije stijene, pa provela naglavačke sedam sati pokušavajući da ga dohvati

Ljubav bez granica: Da li je ovo najveći fan Željezničara, čitava kuća u znaku kluba 

    Kako je Pariz jednostavnim trikom smanjio nivo zagađenog zraka za 50 odsto

    Pariz (Izvor: Pixabay)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    U proteklih 20 godina Pariz je doživio veliku fizičku transformaciju, zamjenjujući automobilske arterije biciklističkim stazama, dodajući zelene površine i ukidajući 50.000 parkirnih mjesta, rezultati ovoga se sada vidi u kvalitetu zraka "najromantičnijeg grada Evrope".

    ADVERTISEMENT

    Airparif, nezavisna grupa koja prati kvalitet zraka u regiji glavnog grada Francuske, saopštila je da su se nivoi finih čestica (PM 2,5) smanjile za 55 odsto od 2005. godine, dok su nivoi dušikovog dioksida pale za 50 odsto.


    To je pripisalo "propisima i javnim politikama", uključujući korake za ograničavanje prometa i zabranu vozila koja najviše zagađuju okoliš.


    Toplinske karte onečišćenja zraka pokazuju razine od prije 20 godina kao pulsirajuće crveno, gotovo svako susjedstvo iznad ograničenja Evropske unije za nitrogen-dioksid, koji je rezultat izgaranja fosilnih goriva. Do 2023. crvena zona smanjila se samo na mrežu finih linija po gradu i oko njega, koje predstavljaju najprometnije ceste i autoceste.


    Promjena pokazuje kako ambiciozno donošenje politika može direktno poboljšati zdravlje u velikim gradovima. Zagađenje zraka zdravstveni stručnjaci često opisuju kao tihog ubicu. PM 2,5 i nitrogen dioksid povezani su s velikim zdravstvenim problemima, uključujući srčane udare, rak pluća, bronhitis i astmu.


    Pariz od 2014. vodi gradonačelnica Anne Hidalgo, socijalistkinja koja se zalagala za mnoge zelene politike i opisala svoju želju za "Parizom koji diše, Parizom u kojem je ugodnije živjeti".


    Njeni su prijedlozi naišli na odbijanje, od desno orijentisanih političara, udruženja vlasnika automobila i putnika iz predgrađa, koji kažu da im ciljanje na automobile otežava život.


    No prošlog su mjeseca Parižani na referendumu izglasali da se dodatnih 500 ulica prepusti pješacima. Godinu dana ranije, Pariz je oštro povećao naknade za parkiranje za SUV-ove, prisiljavajući vozače da plate tri puta više nego što bi plaćali za manje automobile. Grad je takođe pretvorio obalu Sene iz prometne arterije u pješačku zonu i zabranio većinu automobilskog prometa na trgovačkoj ulici Rue de Rivoli.


    Carlos Moreno, profesor na Univerzitetu Paris 1 Panthéon-Sorbonne i bivši gradski savjetnik, rekao je da je glavni grad Francuske razvio "urbanu politiku temeljenu na dobrobiti".

    Možda će vam se svidjeti