Britanska telekomunikacijska tvrtka lansirala je AI "baku" koja će gubiti vrijeme prevarantima tako da ih zadrži na telefonu što duže.
Nova umjetna inteligencija (AI) "baka" po imenu Daisy dizajnirana je za razgovor s telefonskim prevarantima kako bi kupci to izbjegli.
Virgin Media O2, britanska telekomunikacijska tvrtka koja stoji iza Daisy, AI chatbota, izjavila je da ju je trenirala koristeći stvarni sadržaj namijenjen za mamce za prevare kako bi bila "neprepoznatljiva od stvarne osobe" i mogla "prevarante navesti da misle da su pronašli savršen cilj".
Daisy je kombinacija različitih AI modela koji rade zajedno kako bi slušali i odgovarali na pozive prevaranata, rekla je tvrtka Virgin Media O2.
Dok je na telefonu s prevarantima, Daisy im priča dugačke priče o svojoj porodici, govori o pletenju i pruža netačne informacije o svojim bankovnim podacima.
Dosad je uspjela držati prevarante na telefonu i do 40 minuta, izvijestila je telekomunikacijska tvrtka koja ju je stvorila.
"Najnoviji član našeg tima za prevenciju prijevara, Daisy, okreće situaciju u korist – nadmašujući i izlažeći prevarante na njihovoj vlastitoj okrutnoj igri jednostavno ih zadržavajući na liniji", izjavio je Murray Mackenzie, direktor za prevenciju prijevara u Virgin Media O2.
Studija iz februara od strane BDO-a, finansijske usluge, otkrila je da je ukupna vrijednost prevara u Velikoj Britaniji dosegnula 2,3 milijarde funti (2,69 milijardi eura) u 2023. godini, što je povećanje od 104 posto u odnosu na 2022. godinu.
Druga studija sa Sveučilišta Portsmouth otkrila je da je dvije trećine ispitanika starijih od 75 godina prijavilo barem jedan pokušaj prevare u posljednjih šest mjeseci.
71 posto britanske javnosti želi mamiti prevarante, ali većina tih pozivatelja ne želi gubiti vrijeme na to, pokazala je studija koju je objavio Virgin Media O2.
Daisy, međutim, ima "svo vrijeme svijeta", kaže AI u videu za njezino lansiranje.