U tužbi koja se u Sjedinjenim Američkim Državama vodi protiv društvene mreže TikTok objelodanjeni su interni dokumenti kompanije koji navodno dokazuju da su oni svjesno zanemarivali bezbednost njihovih korisnika, kako bi podstakli što veću interakciju sa njihovim sadržajima.
Prema internom istraživanju mreže, korisnici treba da pogledaju samo 260 videa, prije nego što postanu zavisni od aplikacije. Isto istraživanje otkrilo je da se "kompulsivna upotreba povezuje sa nizom negativnih posljedica po zdravlje, poput gubitka analitičkih vještina, formiranja pamćenja, kontekstualnog razmišljanja, dubine konverzacije, empatije i povećane nervoze". Takođe se u njemu priznaje da takav algoritam kod mlađih osoba izaziva "bolju interakciju" sa sadržajem, prenosi Euronews.rs.
Kao popravne mjere mreža je uvela obavještenja o vremenu provedenom ispred ekrana, kao i ograničenja, uprkos tome što je istraživanje sugerisalo da to neće imati mjerljiv efekat na njihove korisnike. Štaviše, ispostavilo se da su ti alati skratili vrijeme koje korisnici provedu na mreži za samo 1,5 minuta, pokazuju dokumenti.
Rukovodioci kompanije bili su upoznati i sa tim da je njihova platforma navodno davala prednost sadržajima koje kreiraju osobe privlačnog izgleda u konvencionalnom smislu. Znali su i to da su mladi ljudi bili često izloženi videima u kojima se govori o suicidalnim namjerama i poremećajima u ishrani, jer su nekako uspeli da promaknu moderatorima.
Dokumenti koje je prvi objavio "Kentucky Public Radio", a koje je kasnije preneo NPR, dio su dokaznog materijala u tužbi koju je pokrenulo 14 državnih tužilaca širom Amerike, a koji tvrde da je platforma lažno reklamirala svoj algoritam, koji navodno izaziva zavisnost naročito kod mlađe populacije.
Tužba se fokusira na, kako navodi, štetne aspekte te društvene mreže, uključujući dostupnost filtera za uljepšavanje i različite formate objavljivanja.