Loader
Loader
Pronađite nas

"Meta" na sudu u Massachusettsu: Da li Instagram izaziva ovisnost o društvenim mrežama

Svemirska letjelica iz doba Hladnog rata vraća se u Zemljinu atmosferu

    Kineske carine ugrožavaju razvoj robota u SAD

    Humanoidni robot (Izvor: AP Photo/Ng Han Guan)
    Euronews.com/Euronews.ba
    Objavljeno

    Elon Musk je prošle sedmice upozorio investitore da će kineske protumjere kojima se ograničavaju isporuke rijetkih zemljanih magneta odgoditi Teslin razvoj humanoidnih robota Optimus.

    ADVERTISEMENT

    Carine nisu bile na dnevnom redu ovosedmičnog Samita o robotici u Bostonu, Sjedinjene Američke Države, gdje su se hiljade radnika tehnološke industrije družile s humanoidnim i drugim vrstama robota i razgovarale o tome kako izgraditi i prodati novu generaciju sve autonomnijih mašina.


    Barem ne na zvaničnom dnevnom redu.


    "Priđite mikrofonima", rekao je glavni govornik Aaron Saunders, glavni tehnološki direktor (CTO) kompanije Boston Dynamics, pozivajući publiku koja je stajala da mu postavlja pitanja. "A ja sam CTO, pa me nemojte pitati o carinama".


    Gomila se nasmijala i poslušala.


    Ali dok su se slijevali na izložbeni prostor u bostonskom kongresnom centru, dočekani humanoidom na daljinsko upravljanje koji je proizvela kineska kompanija Unitree, bilo je teško ignorisati sjenu dalekosežnih globalnih carina i mjera odmazde američkog predsjednika Donalda Trumpa od njegove najveće mete, Kine, piše Euronews.com.


    Carine su "tema broj jedan o kojoj razgovaramo u hodnicima i kod aparata za vodu s ljudima koje poznajem dugo vremena", rekao je organizator događaja Steve Crowe, predsjedavajući godišnjeg Samita i sajma robotike.


    "Mislim da je to definitivno prvo o čemu razmišljamo, jer postoji toliko neizvjesnosti oko toga šta će se dogoditi".


    Nedostatak rijetkih zemnih magneta


    Ta zabrinutost proizlazi iz složene anatomije robota, motora i aktuatora koji pokreću njegove udove, računara koji pokreću njegovu umjetnu inteligenciju (AI) i senzorskih uređaja koji mu pomažu da reaguje na okolinu.


    Senzori, poluprovodnici, baterije i rijetki zemni magneti su među nizom komponenti najosjetljivijih na globalne trgovinske sporove.


    Izvršni direktor Tesle i savjetnik milijardera Trumpa, Elon Musk, upozorio je prošle sedmice investitore da će kineske protumjere koje ograničavaju isporuke rijetkih zemnih magneta odgoditi Teslin razvoj njihovih humanoidnih robota Optimus.


    Na samitu u srijedu i četvrtak, neki proizvođači humanoida gledali su na potencijalno svijetlu stranu geopolitičkih promjena jer američke kompanije više traže domaće zalihe dijelova i razvoj robota sa sjedištem u SAD-u koji mogu automatizirati tvornice i skladišta.


    "To je dodalo neke neugodnosti našem vlastitom lancu snabdijevanja. Ali je također otvorilo i prilike", rekao je Pras Velagapudi, tehnički direktor kompanije Agility Robotics sa sjedištem u Oregonu, u intervjuu.


    Kompanija počinje s primjenom svog humanoidnog robota, nazvanog Digit, u američkoj fabrici kojom upravlja njemački proizvođač Schaeffler, proizvođač kugličnih ležajeva i drugih komponenti ključnih za automobilsku industriju.


    Al Makke, direktor inženjeringa za Schaefflerove sisteme šasija, rekao je da bi tarife mogle potaknuti mnoge kompanije na premještanje proizvodnje raznih artikala u SAD.


    "A ako se to dogodi, lokalne kompanije se moraju nositi s visokim troškovima rada i nedostatkom radne snage, pa se automatizacija dodatno potiskuje", rekao je Makke. "A jedno od tih lica automatizacije su humanoidi".


    Neizvjesnost u lancu snabdijevanja


    Većina velikih industrijskih robota koji se koriste u SAD-u koristi se za pomoć u proizvodnji automobila i uvoze se iz zemalja poput Japana, Njemačke ili Južne Koreje.


    Proizvođači automobila u SAD-u instalirali su 9,6 posto više robota u svojim pogonima nego godinu prije, prema novim podacima Međunarodne federacije robotike, trgovinske grupe.


    Za sada su humanoidi još uvijek niša, ali ona koja izaziva intenzivnu znatiželju, dijelom zahvaljujući popularnoj naučnoj fantastici.


    Saunders iz kompanije Boston Dynamics, u vlasništvu Hyundaija, predstavio je u srijedu novosti o razvoju svog humanoidnog robota Atlas, ali nije donio fizički prototip, već je umjesto toga predstavio...


    Jedini humanoid na konferenciji bio je Unitreejev G1. Robot, koji se prodavao po cijeni od 16.000 dolara i kojim je daljinski upravljao zaposlenik koji je stajao u blizini, fluidno se rukovao, mahao ljudima i šetao po izložbenom prostoru, ali neće uskoro premještati torbe niti raditi u tvornici.


    Njegovi glavni kupci izvan Kine su akademski istraživači i neki influenceri na društvenim mrežama, a Trumpove trenutne tarife od ukupno 145 posto na Kinu povećale bi cijenu za američke kupce na otprilike 40.000 dolara (35.000 eura), rekao je Tony Yang, potpredsjednik za razvoj poslovanja u Unitreeu koji upravlja prodajom u Sjevernoj Americi.


    Ipak, Unitreeova strategija za brzi razvoj hardvera i softvera je dugoročna.


    "To je još uvijek vrlo usko tržište, ali mislim da i dalje postoji ogroman potencijal na strani industrije, kao za proizvodnju i fabrike, pa čak i kućnu upotrebu", rekao je Yang.


    Na punom terenu za piklbol na izložbenom prostoru, neki učesnici konferencije su napravili pauzu da uzmu reket i zamahnu lopticama koje baca robot na točkovima. Na pitanje da opiše šta se nalazi unutar robota Tennibot, njegov proizvođač je također imao tarife na umu.


    "Dijelovi brizgani brizganjem, zakovice, vijci, matice, kotači, motori, baterije", rekao je Haitham Eletrabi, suosnivač i izvršni direktor kompanije Tennibot, sa sjedištem u Auburnu, Alabama.


    "Lanac snabdijevanja postaje vrlo složen. Nabavljamo dijelove iz cijelog svijeta. Carine dodaju mnogo neizvjesnosti."


    Ne opterećuje samo trgovinsko rivalstvo između SAD-a i Kine neke učesnike. Francesca Torsiello iz firme za zapošljavanje Adapt Talent rekla je da također čuje sve više opreza od kanadskih kandidata za robotiku i inženjerstvo u vezi s prihvatanjem poslova u SAD-u usred napetog političkog okruženja.


    "U prošlosti su ljudi u Kanadi smatrali privlačnim doći i raditi za američke kompanije; trenutno su vrlo neodlučni", rekla je Torsiello.

    Možda će vam se svidjeti