ADAC-ova statistika kvarova za 2025. godinu potvrđuje ono što su mnogi naslućivali – električni automobili su pouzdaniji od vozila s motorima na unutarnje izgaranje. Od 159 ispitanih modela, upravo električni automobili imaju najnižu stopu kvarova. Vozilo koje se najviše kvari je Toyota C-HR (2020.)
Iako je ADAC u 2024. zabilježio više od 3,6 miliona intervencija, porast kvarova kod električnih vozila u odnosu na njihov broj na cesti je umjeren: +46 posto kvarova i +97 posto vozila, piše Fenix.
Pouzdanost ovisno o starosti vozila
Kod vozila starosti dvije do četiri godine, razlika je najočitija:
- Vozila s motorom na izgaranje: 9,4 kvara na 1.000 vozila
- Električni automobili: 3,8 kvara na 1.000 vozila
- Klasični motori kvare se gotovo tri puta češće
Najpouzdaniji i najproblematičniji modeli
ADAC-ova analiza ističe koji modeli se ističu (u dobrom i lošem smislu)
Najmanje kvarova kod dvogodišnjih vozila:
- Mini: 0,3 kvara na 1.000 vozila
- Audi A4:0,4 kvara na 1.000 vozila
- Tesla Model 3:0,5 kvara na 1.000 vozila
Ukupno 12 modela (bilo električnih ili s motorom na izgaranje) ima manje od 1 kvara na 1.000 vozila, što pokazuje poboljšanu kvalitetu.
Na drugom kraju skale:
- Toyota C-HR (2020.) – 63,1 kvarova (najgori rezultat u testu)
- Najčešći uzrok kvara? I dalje startna baterija
Startna baterija i dalje je glavni krivac za kvarove – kod svih vrsta vozila, ali električni automobili su posebno osjetljivi:
- Električni automobili: 50,5 posto kvarova
- Vozila s motorom na izgaranje:44,6 posto kvarova
Ipak, ukupna statistika i dalje jasno ide u korist električnih vozila.
Izuzetak: Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 ima 22,4 kvara na 1.000 vozila, što je znatno više od prosjeka. Razlog je neispravna upravljačka jedinica za punjenje (ICCU), zbog čega je Kraftfahrt-Bundesamt (Njemačka agencija za promet) brzo izdao opoziv.
Električni automobili su pouzdaniji, ali ne svi – a klasični motori i dalje češće ostaju na cesti, zaključak je ADAC-a.