Loader
Loader
Pronađite nas

"Meta" na sudu u Massachusettsu: Da li Instagram izaziva ovisnost o društvenim mrežama

Virus koji krade lozinke širi se putem YouTube-a

    Jesu li električni automobili pouzdaniji: Evo koje se vozilo najviše kvari

    Ilustracija (Izvor: AP Photo/David Zalubowski)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    ADAC-ova statistika kvarova za 2025. godinu potvrđuje ono što su mnogi naslućivali – električni automobili su pouzdaniji od vozila s motorima na unutarnje izgaranje. Od 159 ispitanih modela, upravo električni automobili imaju najnižu stopu kvarova. Vozilo koje se najviše kvari je Toyota C-HR (2020.)

    ADVERTISEMENT

    Iako je ADAC u 2024. zabilježio više od 3,6 miliona intervencija, porast kvarova kod električnih vozila u odnosu na njihov broj na cesti je umjeren: +46 posto kvarova i +97 posto vozila, piše Fenix.


    Pouzdanost ovisno o starosti vozila


    Kod vozila starosti dvije do četiri godine, razlika je najočitija:


    1. Vozila s motorom na izgaranje: 9,4 kvara na 1.000 vozila
    2. Električni automobili: 3,8 kvara na 1.000 vozila
    3. Klasični motori kvare se gotovo tri puta češće


    Najpouzdaniji i najproblematičniji modeli


    ADAC-ova analiza ističe koji modeli se ističu (u dobrom i lošem smislu)


    Najmanje kvarova kod dvogodišnjih vozila:


    1. Mini: 0,3 kvara na 1.000 vozila
    2. Audi A4:0,4 kvara na 1.000 vozila
    3. Tesla Model 3:0,5 kvara na 1.000 vozila


    Ukupno 12 modela (bilo električnih ili s motorom na izgaranje) ima manje od 1 kvara na 1.000 vozila, što pokazuje poboljšanu kvalitetu.


    Na drugom kraju skale:


    1. Toyota C-HR (2020.) – 63,1 kvarova (najgori rezultat u testu)
    2. Najčešći uzrok kvara? I dalje startna baterija


    Startna baterija i dalje je glavni krivac za kvarove – kod svih vrsta vozila, ali električni automobili su posebno osjetljivi:


    1. Električni automobili: 50,5 posto kvarova
    2. Vozila s motorom na izgaranje:44,6 posto kvarova


    Ipak, ukupna statistika i dalje jasno ide u korist električnih vozila.


    Izuzetak: Hyundai Ioniq 5


    Hyundai Ioniq 5 ima 22,4 kvara na 1.000 vozila, što je znatno više od prosjeka. Razlog je neispravna upravljačka jedinica za punjenje (ICCU), zbog čega je Kraftfahrt-Bundesamt (Njemačka agencija za promet) brzo izdao opoziv.


    Električni automobili su pouzdaniji, ali ne svi – a klasični motori i dalje češće ostaju na cesti, zaključak je ADAC-a.

    Možda će vam se svidjeti