Ryanair tvrdi da je njihov program lojalnosti koštao aviokompaniju više od 1,5 miliona eura popusta na putničke karte od njegovog pokretanja.
Ryanair je ukinuo svoj program lojalnosti Prime članstva nakon samo osam mjeseci, jer su putnici u potpunosti iskoristili te pogodnosti.
Pokrenut u martu za česte putnike koji nisu željeli "isprazniti novčanik", program je nudio pogodnosti poput besplatnih rezerviranih sjedišta i putnog osiguranja.
Uprkos tome što je bio ograničen na 250.000 kupaca po principu "ko prvi dođe, prvi se usluži", samo 55.000 putnika se pridružilo programu od njegovog debija. Međutim, 28. novembra, Ryanair je potvrdio da se više neće moći prijaviti nijedan novi član, piše Euronews Travel.
Ryanair Prime članstvo
Po cijeni od 79 eura za 12-mjesečnu pretplatu, program lojalnosti aviokompanije nudio je niz pogodnosti članstva, uključujući besplatna rezervirana sjedišta, putno osiguranje i pristup 12 godišnjih ponuda za sjedišta ekskluzivno za članove, kojima se moglo pristupiti jednom mjesečno.
Ryanair, koji nikada nije opisao shemu kao "probnu" kada je debitovala, prethodno je pohvalio shemu zbog uštede putnicima koji lete 12 puta godišnje do 420 eura.
Čak i članovi koji lete samo tri puta godišnje mogli bi uštedjeti do 105 eura, saopštila je aviokompanija.
Skupo probno razdoblje
Ryanair tvrdi da je u posljednjih osam mjeseci ostvario više od 4,4 miliona eura od pretplata, ali tvrdi da je shema putnicima uštedjela više od 6 miliona eura na popustima na karte - što znači da je koštala više novca nego što je ostvarila.
„Ovaj nivo prihoda od članstva ili pretplate ne opravdava vrijeme i trud koji su potrebni za pokretanje mjesečne ekskluzivne prodaje Prime sjedišta za naše članove“, kaže direktorica marketinga Ryanaira, Dara Brady.
„Sa preko 207 miliona putnika ove godine, Ryanair će nastaviti pružati najniže cijene u Evropi svim našim putnicima, a ne ovoj podgrupi od 55.000 Prime članova.“
Na koga će uticati završetak Ryanairovog programa?
Ryanair je potvrdio da će oni koji su se već prijavili za program u posljednjih osam mjeseci moći pristupiti pogodnostima do kraja svoje 12-mjesečne pretplate.
Međutim, nakon što istekne, neće biti mogućnosti obnavljanja članstva. Posljednji dan za kupovinu članstva bio je 27. novembar.
Pobjeda za okoliš
Iako programi zračnog prijevoza mogu pomoći putnicima da ostvare bolji novčanik, uvjeravanje više ljudi da lete je loša vijest za planetu.
Aktivistička grupa "Stay Grounded" dugo je pozivala na hitnu zabranu programa za česte letove, uvođenje takse za često letenje i ulaganja u prizemljeni transport, "kako bi se izbjeglo najgore klimatsko slom".
Ranije ove godine, glasnogovornik Evropske agencije za okoliš (EEA) također je rekao da, iako mnoge države članice EU imaju politike za smanjenje emisija stakleničkih plinova povezanih s transportom za 14,3 posto u 2030. godini, programi koji potiču neograničeno letenje mogli bi doprinijeti degradaciji okoliša, prekomjernom turizmu i povećanju ugljičnog otiska.