Širom svijeta je tokom 2024. godine prodato 4,8 milijardi bioskopskih ulaznica, što je 500 miliona manje u odnosu na 2023. godinu.
Broj prodatih ulaznica pao je za 8,8 posto, što predstavlja prvi pad od pandemije COVID-19, saopćio je Evropski audiovizuelni opservatorij (EAO) u petak, na konferenciji u okviru Filmskog marketa u Cannesu, prenosi BFM TV.
„U 2024. godini, ukupno je prodato 4,8 milijardi ulaznica u bioskopima širom svijeta, čime je ostvaren procijenjeni prihod od 28 milijardi eura“, izjavio je Martin Kanzle iz EAO.
Prema njegovim riječima, to je 500 miliona ulaznica manje u odnosu na prethodnu godinu. Od katastrofalne 2020. godine, kada su uvedene zdravstvene mjere i ograničenja, broj gledatelja u bioskopima je bio u stalnom porastu – sve do sada.
Posjećenost bioskopa sada iznosi 68% nivoa iz 2019. godine, posljednje "normalne" godine prije pandemije, dok je u 2023. godini dostigla više od 70%.
Evropa u boljoj poziciji od ostatka svijeta
Evropa se pokazala otpornijom – bioskopska posjeta u Evropi doseže 75% nivoa iz 2019., a pad u 2024. godini iznosi svega 1,7%. Nasuprot tome, u Kini, koja je najveće svjetsko tržište sa 21% udjela, pad je drastičan – čak 22%.
U Evropi se posebno ističu Francuska i Irska sa visokim prosječnim brojem gledatelja po projekciji.
Tri zemlje dominiraju filmskom produkcijom
Kada je riječ o filmskoj produkciji, 81% svih filmova potječe iz samo tri zemlje – Sjedinjenih Američkih Država, Kine i Indije, izjavio je Manuel Fioroni, analitičar iz EAO.
Za razliku od kineskih i indijskih filmova, koji se većinom prikazuju samo na domaćem tržištu, američki filmovi su znatno prisutniji na globalnom nivou, zahvaljujući velikoj distribucijskoj mreži i međunarodnoj publici.
Od 20 najgledanijih filmova na evropskom tržištu u 2024. godini, čak 18 su američke produkcije.