Trebinjska zelena pijaca našla se na prestižnoj listi najboljih svjetskih lokacija za kupovinu lokalnih proizvoda, prema uglednom poslovno-finansijskom časopisu “Financial Times” iz Londona.
Domaći proizvodi, kvalitet i tradicija prepoznati u svijetu
Kao je londonski magazin naveo u opisu, pod hladom stogodišnjih platana, smještenih uz centralni gradski trg, trgovci iz okolnih sela nude bogatstvo lokalnih proizvoda. Među njima su sir iz mijeha, pripremljen na isti način kao i prije 14. vijeka, hercegovačko vino, med, ljekovito bilje i pršut – sve to uz nezaboravne mirise i okuse.
Zelena pijaca u Trebinju (Izvor: TO Trebinje)
Tekst je djelo Tatjane Mitevske, koja je obilazila cijelo Trebinje i o svemu se informisala, kako od mještana, tako i u Turističkoj organizaciji u tom gradu.
U tekstu stoji opis pijace, objašnjenje o njenoj ponudi, kao i o mogućnostima odmora u lokalnim ugostiteljskim objektima.
Tekst o Zelenoj pijaci u Trebinju (Izvor: Financial Times)
"Posjetioci uživaju ne samo u kupovini i degustaciji, već i u opuštanju u kafićima na trgu, gdje se mogu rashladiti limunadom i posmatrati šarenilo svakodnevnog života", navedeno je u tekstu.
Zelena pijaca u Trebinju (Izvor: TO Trebinje)
Iz Turističke organizacije Trebinje, nisu krili zadovoljstvo, za njih je, kako kažu, veliki uspjeh naći se na stranici renomiranog časopisa kao što je “Financial Times”.
“Prije svega, zahvalnost dugujemo Tatjani Mitevskoj, koja je, ono što je vidjela u Trebinju, pretočila u tekst. Sav taj kolorit, opisala je u tekstu i veoma smo ponosni zbog toga”, rekao je za Euronews.ba Nikola Kokić, portparol Turističke organizacije Trebinje.
Nikola Kokić Turistička organizacija Trebinje (Izvor: Screnshoot/YT)
Biti na stranicama jednog takvog svjetskog medija, velika je čast.
“Za našu lokalnu zajednicu to je veliki uspjeh. Sjajno priznanje za svakog Trebinjca i Hercegovca. Očigledno da se lijep glas, daleko čuje. Iz ugla Turističke organizacije, to je podstrek za dalje razvijanje”, naglašava Kokić.
Kako dodaje, vrlo često je Zelena pijaca, sinonim za Trebinje.
Zelena pijaca u Trebinju (Izvor: TO Trebinje)
“Zelena pijaca je obično prva na umu kada se spomene Trebinje. Pijaca je zadržala stari stil prodaje, onaj sa autohtonim hercegovačkim proizvodima, što je nešto što turisti ne mogu ni da vide, niti da dožive u svojim zemljama, a vrlo im je zanimljivo i ono što svi stranci koji posjete našu Turističku organizaciju prvo akcentuju upravo gdje je pijaca”, ističe Kokić.
Ova pijaca sada se svrstava među najpoznatije u svijetu, uz one u metropolama poput Londona, Pariza, Kopenhagena, Njujorka, Sidneja i Tokija. U regionalnom kontekstu, na listi su još Kalenić pijaca u Beogradu, Zelena pijaca u Herceg Novom i dubravačka pijaca u Gružu.
Zelena pijaca u Trebinju (Izvor: TO Trebinje)
Zbog toga će, prema riječima Kokića, zajedno sa gradom Trebinjem, i Turistička organizacija preduzimati nove projekte na unapređenju ovog brenda.
“Nema veće časti nego biti rame uz rame sa pijacama koje sa nalaze u Londonu, Kopenhagenu, Sidneju i ostalim evropskim i svjetskim gradovima. Za sve nas ponos i čast je kada čitamo o Trebinju u uglednom časopisu, ali i obaveza da našu pijacu što više valorizujemo i promovišemo je kao svoj brend koji to odavno i jeste, ne samo za naš region, nego i ostale zemlje i turiste sa svih strana svijeta koji nam dolaze sve više”, zaključio je Kokić.
Zelena pijaca u Trebinju (Izvor: TO Trebinje)
Na popisu najboljih, trebinjskoj tržnici pod platanima društvo još prave madridska Mercado de San Miguel, Mercato del Capo u Palermu, Les Halles u Dižonu, te Grand Central Market u Los Anđelesu.
Istorija
Zelena pijaca u Trebinju, nalazi se na istom mjestu kao što je bila i u vrijeme Austrougarske, zadržala je i dalje u svom nazivu imenicu Trg (slobode) kao mjesto na kome se trguje, ali je, kao malo gdje, zadržala i svoje autohtone proizvode koje još ovdašnji seljaci donose i prodaju pazarnim danima.
Trebinje ruši rekorde posjećenosti
U Trebinju je registrovano 157.000 noćenja od januara do avgusta ove godine, što je svojevrsan rekord, koji se obara iz godine u godinu.
Recimo, od maja do septembra zabilježeno 100.000 noćenja, a samo u avgustu 27.000, što je za 4.000 više nego prošle godine
Grad se trudi da svake godine kako u javnoj tako i privatnoj inicijativi, ponudi nešto novo za turiste, kako bi Trebinje i dalje ostalo zanimljiva turistička destinacija svima koji dolaze u ovaj grad