Učenici 4. razreda u Bosni i Hercegovini su, u okviru međunarodnog istraživanja TIMSS 2023, na testu iz matematike ostvarili 447 bodova, a na testu iz prirodnih nauka 448 bodova.
Postignuće ostvareno na oba testa pozicionira Bosnu i Hercegovinu ispod prosjeka TIMSS skale koji iznosi 503 boda za metematiku i 494 bodova za prirodne nauke i razlika u odnosu na prosjek je statistički značajna, saopštila je Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.
Agencija je danas objavila ovogodišnje rezultate, kao i preporuke međunarodnog istraživanja TIMSS 2023 za Bosnu i Hercegovinu.
Rezultati TIMSS 2023 opet su pokazali kako samo 1 posto učenika, ili svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike.
Učenici svih zemalja iz okruženja ostvaruju bolja postignuća iz matematike: Kosovo* 451, Sjeverna Makedonija 474, Crna Gora 477, s tim da su učenici Albanije 512, Slovenije 514 i Srbije 523 iznad prosjeka TIMSS skale.
Učenici Bosne i Hercegovine ostvaruju nešto bolja prosječna postignuća iz prirodnih nauka od učenika prethodno nabrojenih zemalja, s izuzetkom Srbije 510 i Slovenije 526 čiji učenici ostvaruju rezultate iznad prosjeka TIMSS skale i u prirodnim naukama.
U istraživanju TIMSS 2023. nisu učestvovali učenici iz Republike Srpske i Zapadno-hercegovačkog kantona, zbog čega rezultati nisu zabilježeni u međunarodnim trendovima.
Kao i u prethodnim ciklusima TIMSS istraživanja, najbolja postignuća iz matematike i prirodnih nauka ostvarile su zemlje dalekog istoka. Učenici iz Singapura ostvaruju čak 615 bodova na testu iz matematike, te 607 bodova na testu iz prirodnih nauka.
TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) je međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodnih nauka, koje pruža podatke o učeničkim postignućima iz spomenutih oblasti, kao i elementima koji na njih utiču.
Rezultati i preporuke istraživanja biće, kao i dosad, dostavljene svim nivoima obrazovnih vlasti u zemlji kako bi se preduzeli konkretni koraci na unapređenju kvalitete obrazovanja i ubrzavanju kurikularne reforme.
Iz Agencije dodaju kako samo uz prilagođavanje obrazovnih sistema funkcionalnim znanjima, vještinama i kompetencijama, uz praćenje trendova postignuća učenika na globalnom nivou, možemo omogućiti našoj djeci da ne zaostaju za svojim vršnjacima u drugim zemljama te da bude kompetentni na tržištu rada.
*Bosna i Hercegovina nije priznala nezavisnost Kosova.