Centar za životnu sredinu Banjaluka organizovao je konferenciju o trenutnom stanju i mogućnosti reforme javnog prevoza.Poruka ovog događaja je da ne možemo govoriti o regulaciji saobraćaja u Banjoj Luci bez ozbiljnog unapređenja javnog prevoza. Panel diskusija je samo otvorila dijalog između građana, stručnjaka i administracije, naglašavajući hitnu potrebu za reformama koje će poboljšati kvalitet života u Banjoj Luci i omogućiti održivi razvoj gradskog saobraćaja.
Uz prisustvo zainteresovanih građana, učesnici panela koji je moderirao Igor Uletilović iz Centra za životnu sredinu, bili su: Dragan Kabić, ispred Centra za životnu sredinu, zatim dekan saobraćajnog fakulteta Univerziteta Apeiron prof. Danislav Drašković, predstavnik Gradske uprave Grada Banja Luka prof. Slavko Davidović, te novinarka i aktivistica Tijana Grujić. Učesnici su predstavili prezentacije i iznijeli mišljenja o aktuelnim problemima javnog prevoza u Banjoj Luci.
Igor Uletilović je istakao da je cilj panela bio otvoranje prostora za konstruktivnu raspravu o trenutnom stanju javnog prevoza u Banja Luci i mogućim pravcima za njegovu reformu.
“Građani su vrlo zainteresovani za temu javnog prevoza, te kao udruženje građana želimo staviti ovaj problem u javni diskurs kako bi se razmatrali konkretni koraci za njegovu reformu. Naš cilj je da doprinesemo podizanju svijesti o ovom važnom pitanju i stvorimo prostor gdje građani, stručnjaci i predstavnici vlasti mogu diskutovati radi pronalaženja zajedničkih rješenja,” rekao je Uletilović.
Dragan Kabić iz Centra za životnu sredinu predstavio je rezultate ankete, u kojoj je 56% ispitanika izrazilo nezadovoljstvo javnim prevozom u Banjoj Luci.
“Ovi rezultati pružiće vrijedan uvid u stavove i potrebe građana i mogu značajno doprinijeti definisanju strategija za unapređenje javnog prevoza,” izjavio je Kabić, dodajući da većina ispitanika smatra da su cijene previsoke i da usluga nije prilagođena njihovim potrebama.
Profesor Davidović iz Gradske uprave ukazao je na važnost subvencionisanja javnog prevoza i potrebu za unapređenjem kvaliteta vozila i redovnosti linija, dok je profesor Drašković naglasio značaj integrisanog urbanog planiranja za razvoj funkcionalnog saobraćajnog sistema.