U toku je drugi pokušaj prodaje udjela od oko polovine vlasništva u jednoj od najvećih kompanija u BiH – Koksari iz Lukavca, ranije poznatoj kao GIKIL.
Riječ je o udjelu koji je u vlasništvu Koksno hemijskog kombinata d.d. Lukavac u stečaju (KHK d.d. Lukavac).
Vrijednost kapitala KHK-a u Koksari je procijenjena na 74,5 miliona KM, no sada će se moći dobiti u pola cijene, piše BiznisInfo.ba.
Početna prodajna cijena je utvrđena od strane Skupštine povjerilaca i Odbora povjerilaca stečajnog dužnika.
Prvi pokušaj prodaje održan je 19. juna i nije bio uspješan. No, tada se imovina nije mogla kupiti ispod 70 posto ponuđene cijene odnosno 52,2 miliona KM.
Na drugoj aukciji, koja će biti održana 4. septembra, ponuđena početna cijena ne može biti manja od 50 posto procijenjene vrijednosti, odnosno udio se sada može kupiti za oko 37,2 miliona KM.
Prednost pri kupovini imaju kupci koji ponude bolju kupoprodajnu cijenu, a prodaja će se izvršiti usmenim javnim nadmetanjem u skladu sa pravilima izvršnog po- stupka.
Javno nadmetanje će se održati i u slučaju da na njemu učestvuje samo jedan podnosilac prijave koji ispunjava uslove.
Inače, KHK drži udio od 49 posto vlasništva u Koksari. Preostalih 51 posto vlasništva u Koksari ima Global Steel Holdings Limited iz Velike Britanije iza koje stoji Pramod Mittal.
Koksara je jedna od najvećih bh. kompanija iako je proteklih godina u velikim problemima.
Prema podacima BiznisInfo.ba, firma ima aktivu od čak milijardu KM, a lani je imala prihode od oko 298 miliona KM. No, prihodi su u dvije godine prepolovljeni jer su 2022. bili preko 600 miliona KM, a 2023. su iznosili 450 miliona KM.
Samo u prošloj godini, Koksara Lukavac zabilježila je gubitak od 118 miliona KM, nakon što je godinu ranije poslovala s minusom od 20 miliona KM, čime je prekinut višegodišnji niz bilježenja pozitivnih poslovnih rezultata.
Na ovakav rezultat uticala je smanjena potražnja, pad cijena čelika, a ponajviše nelojalna konkurencija iz Kine i Indonezije, koje nude koks i ugalj po dampinškim cijenama.
Pored tržišnih problema, ogromne gubitke prouzrokovala je i logistička kriza. Višemjesečna blokada željezničkog saobraćaja prema Luci Ploče dovela je do gubitaka u proizvodnji te porasta troškova transporta i do četiri puta.
Zbog svega, firma se našla na ivici opstanka.