Pruga Jablanica - Mostar uskoro bi ponovo trebala biti u funkciji.
Kako Bloomberg Adria saznaje, kompanijama koje ovise o pruzi nadležni su komunicirali da bi kompanija Cengiz svoj dio posla trebala završiti do kraja godine, a da bi pruga ponovo u prometu trebala biti 10. januara.
Kompanija Cengiz trenutno aktivno radi na obnovi i sanaciji pruge na lokalitetu Komadinovo vrelo na ulazu u Jablanicu, postavljajući konstrukciju budućeg pružnog mosta. Nakon što završe svoj dio posla, onda ostaje da Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) dovrše svoj dio posla testirajući prugu i puštajući je u funkciju.
Informacija o stavljanju pruge u funkciju potvrđena je kompanijama koje ovise o ovoj pruzi i koje konstantno gomilaju velike gubitke zbog prekida željezničke komunikacije s Lukom Ploče.
Podsjećamo, gotovo dva mjeseca u zraku je visio komad pruge uz magistralni put M-17, nakon što je uslijed poplava i katastrofalnog klizišta 4. oktobra ove godine odvojen od tla. Javnost i kompanije kojima poslovanje ovisi o funkcionalnosti pruge bile su razočarane zbog nepoduzimanja koraka ka obnovi, zbog čijeg prekida se, prema nekim procjenama, štete mjere milionima maraka.
I dok je trajala neizvjesnost kada će pruga biti popravljena, iz turske kompanije Cengiz Insaat ponudili su da doniraju radove i obave rekonstrukciju pruge u Donjoj Jablanici. Kako su tim povodom kazali iz kompanije, donacija uključuje raščišćavanje lokacije oštećene infrastrukture, izvođenje pripremnih radova, izradu potrebne projektne dokumentacije i izvođenje građevinskih radova na rekonstrukciji i sanaciji željezničke pruge, izradu šipova, armirano-betonske konstrukcije, izradu nasipa iznad konstrukcije i izradu tucaničkog zastora.
Radovi sedam dana u sedmici
Trenutno se na ovoj dionici radovi odvijaju sedam dana u sedmici od sedam ujutro sve do 19 sati navečer, kako bi se što prije sve stavilo u funkciju.
Rasponska konstrukcija mosta koji je u izgradnji bit će duga nešto manje od 30 metara, dok na drugom dijelu oštećenja pruge radnici Cengiza grade propust dužine 18 metara, širine tri, a visine dva metra.
Na projektu rekonstrukcije željezničke pruge Sarajevo - Mostar, na lokalitetu Komadinovo Vrelo angažovana je i firma PROTECT-ING iz Sarajeva, koja konstantno s ostalim radnicima sanira ovaj lokalitet.
Federalni premijer Nermin Nikšić, prilikom najave donacije kompanije Cengiz, kazao je da zastoj u obnovi trase željezničke pruge nije samo odgovornost bivše uprave Željeznica, u ovome odgovornom smatra i Vladu Federacije BiH, pa tako i sebe kao najodgovornijeg u Vladi.
"Posebno mi je krivo zbog činjenice da sam predugo vjerovao da će doći do realizacije dogovora koji smo imali odmah u prvoj sedmici nakon nesreće između javnih preduzeća Željeznice, Autoceste i Ceste Federacije BiH. Nažalost, zbog opstrukcija u realizaciji plana uslijed različitog tumačenja Zakona i straha od odgovornosti, ono što je bilo najbrže i najefikasnije nije realizrano. Prvi u lancu odgovornosti su čelni ljudi uprave Željeznica", kazao je.
Ogromni gubici
Zbog obustave željezničkog transporta i prekida drugih putnih komunikacija, izvjesna je šteta po mnogobrojne privredne subjekte u zemlji. Željeznice su materijalno najpogođenije u smislu ugrožavanja poslovanja, jer uglavnom ostvaruju transport iz Luke Ploče, dnevni gubitak je procijenjen na 280.000 KM. Procjenjuje se da je šteta po Željeznice i kompanije danas prešla i više od 10 miliona maraka.
Uz Cengiz, koji je donirao projektnu dokumentaciju i građevinske radove na rekonstrukciji, Građevinski fakultet Univerziteta u Sarajevu je donirao usluge revizije projektne dokumentacije. Institut IGH d.o.o. Mostar je donirao usluge nadzora nad izvođenjem, a Advokatska kancelarija Gagula besplatno pruža pomoć u stvaranju pravnog okvira za implementaciju i završetak ovog vrlo važnog projekta.