Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Napadnuti zdravstveni radnici u Sarajevu: Oglasio se ministar Hasanović

    BiH dobija još jedan tunel duži od 3 kilometra, poznato i kada se očekuje puštanje u promet

    Tunel, ilustracija (Izvor: Facebook)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Federacija BiH je ove sedmice dobila dionicu autoceste Poprikuše – Nemila i dio dionice Nemila – Vranduk, ukupne dužine 11 kilometara, uz trenutno najduži tunel u BiH – tunel Bosna.

    ADVERTISEMENT

    Kako stvari stoje, u 2026. godini očekuju nas još dobre vijesti. Portal biznisinfo.ba piše da je u neposrednoj blizini izgrađen još jedan vrlo sličan tunel. Riječ je o tunelu Zenica, gotovo iste dužine i tehničkih karakteristika, koji na sličan način skraćuje i ubrzava saobraćaj na koridoru Vc. Iako je sam tunel završen, pristupna trasa koja ga povezuje s ostatkom autoceste još nije kompletirana, pa se njegovo puštanje u promet očekuje sredinom naredne godine.


    Mapa jasno pokazuje da oba tunela imaju isti efekat – presijecanje brdskog masiva na mjestima gdje danas cesta obilazi brdo, jer postojeća magistrala prati tok rijeke Bosne, piše biznisinfo.ba.


    Smješten na poddionici Ponirak – Vraca, ovaj objekat se smatra jednim od najkompleksnijih projekata u historiji cestogradnje u BiH. Riječ je o dvocijevnom tunelu koji prolazi ispod planine Vepar, pri čemu je svaka cijev duga oko 3.360 metara. Njegovo puštanje u promet skratit će udaljenost između Zenice i Žepča za oko šest kilometara, što će donijeti znatno kraće vrijeme putovanja i veću sigurnost za vozače.


    Tokom gradnje izvođači su se suočili s ozbiljnim izazovima – velikim količinama podzemnih voda koje su prodirale u tunel i dostizale i do 60 litara u sekundi. Uprkos tome, primjenom moderne NATM metode podzemne gradnje problem je uspješno riješen, čime je projekt priveden kraju.


    U prvom tromjesečju 2026. godine planirano je puštanje u promet dionice Putnikovo Brdo – Medakovo, u drugom tromjesečju 2026. godine tehnički najzahtjevnije dionice Vranduk – Ponirak – Nemila, dok je za treći tromjesečje 2026. u planu puštanje dionice Medakovo – Ozimica. JP Autoceste FBiH naglašava da se svi projekti realiziraju uz kontinuiranu saradnju s domaćim i međunarodnim partnerima, u skladu s važećim zakonima i procedurama, te uz puno poštivanje javnog interesa.

    Možda će vam se svidjeti