Jedana od najopsnijih putnih dionica Sarajevo - Foča - Šćepan Polje uskoro bi mogla biti rekonstruisana.
Ministar transporta i komunikacija Bosne i Hercegovine Edin Forto i ministrica saobraćaja Crne Gore Maja Vukičević dogovorili projektne faze ove dionice, a uskoro će biti izabrani i izvođači i nadzor. Dogovorom državnih ministara ove dvije zemlje ponovo se obećava- izgradnje međudržavnog mosta na rijeci Tari.
Možda i jedini međudržavni put na svijetu kojim se na granicu dolazi makadamskim putem i preko starog drvenog mosta, upravo je put Foča Šćepan polje.
Više od 20 godina najavljuje se početak rekonstrukcije jedne od najopasnijih cesta koja spaja BiH i CG.
Za sanaciju 12,5 kilometara ceste raspisan je tender, a BiH je preuzela izgradnju mosta i jednog kilometra pristupne ceste. Državni ministar prometa i komunikacija Edin Forto poručio je da će se sanirati i cesta koja vodi od Sarajeva prema Foči. A koja je jedna od najopasnijih dionica u državi.
"Ovaj projekat je također vezan za modernizaciju dijela puta Foča - Sarajevo, dakle pristupne ceste prema prelazu Šćepan Polju i popravak ceste Sarajevo - Foča što je suštinski projekat koridor Sarajevo Podgorica", rekao je Edin Forto, Ministar prometa i komunikacija BiH.
Za razliku od BiH, CG je krenula u modernizaciju ovog puta, izjavila je ministrica prometa Maja Vukićević. Kaže, da se za dva mjeseca očekuje i izvođač radova na izgradnji mosta na rijeci Tari.
"Što se tiče samih rokova imamo od momenta kada krenu radovi tri godine za izgradnju tog mosta. Ja zaista vjerujem da ne bi ni onog dana kada smo raspisali tender došla da mi nismo ozbiljni kada je ovaj projekat u pitanju, Maja Vukićević, ministrica prometa Crne Gore.
Dionica Foča - Sarajevo godinama je sinonim za nemar institucija. Put koji važi i za najopasniji, najčešće je lokacija saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodima. Uprkos tome, ovako opasne dionice nisu zaštićene, poručuju stručnjaci iz ove oblasti. Često se, tvrdi prebacuje odgovornost onih koji održavaju cestu na same vozače.
"Sa aspekta sigurnosti saobraćaja ne možemo to posmatrati u ekonomskom smislu, da li je saobraćajnica i ulaganja u nju ekonomski opravdana već sa aspekta sigurnosti jer ljudi ginu na saobraćajnicama koje nemaju adekvatnu signalizaciju i maju rupe, bez obzira je li ona atraktivna ili ne", Adis Imamović, stručnjak za saobraćaj.
Rekonstrukcija puta Foča - Šćepan Polje nije jedini projekat koji je na čekanju, još mnogo je dionica i to magistralnih cesta koje su i dio evropskog koridora, a koje čekaju na obnovu, poput dionice Sarajevo - Tuzla. Istovremeno, jedan od finansijskih zahtjevnih projekata koji je, također, na čekanju jeste realizacija projekta željezničke pruge Čapljina - Nikšić koja bi povezala tri Luke: Ploče, Bar i Drač.
A ovaj projekat stavljen je i na listu prioriteta BiH i Crne gore tokom današnjeg sastanka. Na listi je i izgradnja Jadransko - jonskog autoputa koji bi povezao BiH, Crnu Goru i Albaniju.