Transportna industrija je krvotok privrede BIH, nisu nas uspjeli uvući u blato, poručio je glavni koordinator Konzorcijuma “Logistika” BiH Velibor Peulić nakon sastanka sa novoizabranim predsjednikom Vlade Republike Srpske Savom Minićem.
“Ne postoji ćelava bh. guma kao srpska, bošnjačka ili hrvatska. Nisu nas uspjeli uvući u blato, uspostavili smo priču sa svim komisijama u Parlamentu BiH”, izjavio je Peulić u Banjaluci.
On je ovom prilikom pomenuo i pravilo 90/180, prema kojem profesionalni vozači iz zemalja van EU mogu boraviti u Šengen zoni do 90 dana u svakih 180 dana.
“Nemojte govoriti o 90/180, kad govorite o tome govorite da su prevoznici potencijalni azilanti, teroristi, to je zamka iz Evrope”, rekao je Peulić.
Peulić je naveo da će već sutra ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa u Savjetu ministara BiH Staša Košarac imati koordinacione sastanke sa svim inspekcijama u BiH, a jedna od njih je i Inspektorat Republike Srpske, a zatim i Federalna uprava, Kancelarija za veterinarstvo i koordinacija između fitosanitarnih inspektora.
Očekuje da će na sastanku sa Košarcem doći do konkretnih rješenja, odnosno da se potpiše memorandum koji će regulisati rad inspektora, kako prevoznici ne bi morali čekati na graničnim prelazima.
Novoizabrani premijer Republike Srpske Savo Minić najavio je da će Vlada RS dati svu podršku u servisiranju svih kategorija, pa i prevoznicima, te naglasio da će u kontaktima sa Inspektoratom i resornim ministrom utvrditi šta se može odmah učiniti kako bi se pomoglo jer roba koju prevoze ne smije da čeka.
"U pripremi za sutrašnji sastanak zvao sam direktora Inspektorata Srpske i razgovarali smo, između ostalog, i o tome da prevoznici ne treba da čekaju", rekao je Minić novinarima.
Pevoznici su u ponedjeljak započeli proteste I bokade širom BiH do ispunjenja njihovih zahtjeva. Juče su blokade prekinute jer su, kako su naveli, ispunjeni njihovi zahtjevi.
Prevoznici su tražili smanjenje akciza na gorivo i cestarina za kamione za 50 posto. Zahtijevaju izmjene državnog pravilnika koji donosi Ministarstvo transporta i komunikacija BiH, prema kojem se obuka vozača trenutno vrši u centrima izvrsnosti i košta 1.400 maraka (oko 750 evra) po vozaču. Prema riječima Velibora Peulića, prevoznici traže da se obuka obavlja u transportnim kompanijama, što je praksa u Sloveniji i drugim državama Evropske unije. Problem predstavlja i činjenica da BiH ne priznaje dokumente koji potvrđuju da je vozač iz naše zemlje prošao takvu obuku u inostranstvu.
Dodatno, u BiH mladi vozač koji sa 18 godina položi vozačku dozvolu za kamion mora čekati tri godine da bi počeo raditi, dok u Njemačkoj odmah može voziti pod nadzorom.