Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Bubić danas predaje žalbu na odluku CIK-a

    Sljedeće godine završetak radova na pruzi Ilidža-Hrasnica, tramvaj do Dobrinje do 2030. godine

    Tramvajska pruga (Izvor: Pixabay)
    FENA
    Objavljeno

    Izgradnja pruge od Ilidže do Hrasnice je prvo širenje tramvajske pruge od 1962. godine i ujedno i najveći infrasktrukturni projekt za javni prevoz u Kantonu Sarajevo, kazao je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta.

    ADVERTISEMENT

    Naglasio je da se na svim dionicama trase buduće tramvajske pruge duge skoro 13 kilometara u oba smjera izvode različite vrste radova.


    “Na jednom dijelu izvode se radovi na postavljanju drugog sloja armirano-betonske ploče, što podrazumijeva i ugradnju šina, odnosno kolosijeka”, kazao je Šteta za Fenu.


    Prema njegovim riječima, do sada je postavljeno četiri kilometra šina u oba pravca.


    Uporedo se rade radovi na temeljima kontaktne mreže i stubovima kontaktne mreže. Radovi se izvode i na izgradnji stajališta, kojih će biti 20 uključujući i dvije okretnice na Ilidži i u Hrasnici.


    Radovi se izvode i na dva velika kolektora. Jedan je uslovljen uslovima KJKP ViK i radi se o izmještanju fekalnog i oborinskog kolektora u Hrasnici na dužini od 1,6 kilometara, dok se uskoro počinje sa izgradnjom novog kolektora zbog nepostojeće odvodnje ceste od Butmira do Hrasnici u dužini od oko dva kilometra.


    “U toku projekta imali smo i promjene na lokacijama elektrovučnih podstanica koje će se nalaziti u Hrasnici i u Butmiru, te smo u tom smislu morali u saradnji sa Općinom Ilidža pronaći nove lokacije i krenuti u proceduru ishodovanja urbanističke saglasnosti i građevinskih dozvola. Radovi na ovoj pruzi su bili i još uvijek su izuzetno zahtjevni, prije svega zbog velikog broja kolizija sa infrastrukturom komunalnih preduzeća. Uz sve ovo, dodatne izazove imamo i na rješavanju imovinsko-pravnih odnosa na okretnici na Ilidži koji se rješavaju u saradnji sa Zavodom za izgradnju i Općinom Ilidža. Nakon što se riješe sve ove aktivnosti, moći ćemo govoriti o roku završetka radova”, kazao je Šteta.


    Kako je istakao, želja Ministarstva saobraćaja i očekivanja su da završetak radova bude u prvom kvartalu sljedeće godine, obzirom na veliki broj izazova sa kojima su se suočavali na terenu na ovako velikom projektu.


    “Obećao sam da ćemo izgraditi prugu do Hrasnice, niko nije vjerovao. Čak i kad smo počeli raditi, mnogi su bili skeptični. Sada kada se vide prvi kilometri šina, ljudi vjeruju da će tramvaj voziti do Hrasnice. Drago mi je što ćemo završiti i ovaj projekt i građanima Ilidže, Butmira, Sokolović Kolonije i Hrasnice omogućiti kvalitetniji, brži i sigurniji javni prevoz i kvalitetniju povezanost. Građani su slušali priče o pruzi do Hrasnice decenijama, sada vide rad i napredak. Veliko je zadovoljstvo biti dijelom još jednog velikog projekta. Završili smo mnoge projekte, završićemo i ovaj. Mnogi bi odustali na prvim preprekama, mi nismo i nećemo”, istakao je ministar Šteta.


    Nakon što se rekonstruisala tramvajska pruga od Ilidže do Marijin dvora, obnovila trolejbuska mreža do Vogošće, prvi put se tramvajska pruga širi.


    Kako su najavili iz Ministarstva saobraćaja KS, nakon što se završe radovi na tramvajskoj pruzi do Hrasnice, počinju pripreme i za prugu do Dobrinje.


    “Očekivanja su da sa svim predradnjama za projekt tramvajske pruge od Nedžarića do Dobrinje i Aerodroma počnemo u 2026. godini. To znači da ćemo biti spremni za idejni, glavni projekt i u konačnici u periodu nakon 2026. godine za obezbjeđivanje sredstava te za raspisivanje nadzora i radova. Očekivanja su da će do 2030. tramvaj voziti do Dobrinje”, kazao je Feni ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.

    Možda će vam se svidjeti