Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Pavlović za Euronews BiH: Požar na deponiji Uborak pod kontrolom

    Konzorcijum Logistika BiH: U posljednjih deset dana u EU uhapšeno osam vozača iz BiH

    Defile kamiona kroz Sarajevo u organizaciji Konzorcijuma Logistika BiH (Izvor: Fena)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine uputio je pismo ministru vanjskih poslova BiH Elmedinu Konakoviću u kojem između ostalog navode da je u posljednjih deset dana osam profesionalnih vozača iz BiH, većinom mlađih od 25 godina, uhapšeno je i privedeno u državama članicama EU.

    ADVERTISEMENT

    "Zahvaljujemo Vam na dosadašnjoj saradnji i otvorenosti za rješavanje problema sa kojima se sektor transporta i logistike suočava. Posebno cijenimo ranije reakcije Vašeg kabineta i direktnu uključenost u složene diplomatske procese zaštite interesa Bosne i Hercegovine i njenih građana. Međutim, dužni smo Vas upoznati sa dodatno zabrinjavajućim razvojem situacije. Naime, u posljednjih deset dana osam profesionalnih vozača iz BiH – većinom mlađih od 25 godina – uhapšeno je i privedeno u državama članicama EU, konkretno u Njemačkoj, Austriji i Poljskoj, pod optužbama koje su, prema informacijama sa terena, pravno neutemeljene i suprotne duhu međunarodnih konvencija", naveli su u pismu.


    Dodali su da iako su nadležne službe u tim državama potvrdile da postupaju prema internim instrukcijama, te da su vozači iz Bosne i Hercegovine formalno ispunjavali obaveze iz AETR sporazuma i drugih važećih propisa, represivne mjere se i dalje sprovode – uključujući lišenje slobode i finansijske sankcije.


    "Ovakva praksa, direktno ugrožava osnovna ljudska i radna prava državljana BiH, narušava pravnu sigurnost međunarodnih operatera iz naše zemlje, predstavlja grubo kršenje obaveza koje su države članice EU preuzele prema Sporazumu o

    stabilizaciji i pridruživanju (SSP)", istakli su.


    Poručili su da Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine vjeruje u institucije vlastite države.


    "Ipak, pitamo se:

    • da li je Bosna i Hercegovina institucionalno i politički spremna da uputi zvanične protestne note Njemačkoj, Austriji i Poljskoj?

    • da li postoji minimum odlučnosti da se tim državama poruči – ne hapsite građane Bosne i Hercegovine koji rade po međunarodnim propisima?

    • da li se može jasno i glasno istaći da AETR predstavlja najstariji i najvažniji sporazum koji reguliše radna vremena profesionalnih vozača, te da BiH nije kolonijalna ekspozitura, već država sa sopstvenom transportnom industrijom, koja uvozi robu iz tih istih država i ima pravo da tu robu uveze sopstvenim sredstvima?", upitali su.


    Dodali su da je nedopustivo da nakon višemjesečnih, strpljivih razgovora, uz desetine cirkularnih dopisa i apela za razumijevanje, naši partneri – "prijatelji iz EU" – i dalje ignorišu osnovna pravila međunarodnog saobraćaja i pozive na poštovanje AETR-a.


    "Stoga zahtijevamo hitno i sveobuhvatno diplomatsko djelovanje:

    1. Organizaciju sastanka sa ambasadorima država članica EU u BiH


    Cilj sastanka bio bi:


    • prezentacija zajedničke regionalne inicijative o statusu profesionalnih vozača u međunarodnom

    saobraćaju;

    • zvanično tumačenje i distribucija zajedničke izjave o primjeni AETR pravila;

    • poziv na striktno poštovanje međunarodnih ugovora i konvencija.


    2. Pokretanje sistemske inicijative prema EU institucijama


    Predlažemo sljedeće korake:

    • slanje zvaničnog dopisa Generalnoj direkciji za mobilnost i transport (DG MOVE);

    • uključivanje Stalnog predstavništva BiH pri EU u Briselu;

    • bilateralni kontakti sa vladama Njemačke, Austrije i Poljske radi hitnog prestanka represivnih

    mjera prema vozačima iz BiH.


    3. Informaciju o institucionalnim koracima BiH povodom diskriminacije prevoznika


    Tražimo zvaničnu informaciju:

    • da li je Bosna i Hercegovina, po uzoru na Albaniju, pokrenula postupke pred EU institucijama zbog

    neosnovanih nameta poput Steuerkarte ili Achija u Njemačkoj?

    • da li postoji pravna zaštita i diplomatski odgovor na praksu jednostranog finansijskog opterećenja

    firmi iz BiH?


    4. Formalni prigovor prema EU i uključivanje Delegacije EU u BiH


    Zbog:

    • kontinuiranog kršenja Protokola 3. o kopnenom prevozu iz SSP-a od strane Republike Hrvatske;

    • zabrana prelaska koje sprovodi Republika Slovenija (npr. GP Rupa);

    tražimo:

    • hitno pokretanje prigovora prema Evropskoj komisiji;

    • aktivno uključivanje Delegacije EU u BiH u dijalog i rješavanje problema;

    • traženje revizije i ukidanja diskriminatornih mjera", istakli su.


    Zaključno, jasno ističu da hapšenja mladih profesionalnih vozača iz BiH moraju prestati.


    "Ako se hitno ne uspostavi koordinirani institucionalni odgovor, Bosna i Hercegovina će se suočiti sa egzodusom vozača iz sektora, gubitkom međunarodnih tržišta, urušavanjem strateške transportne industrije. Ovo pitanje više nije samo pravno ili ekonomsko – postaje pitanje dostojanstva naših građana, kredibiliteta naših institucija i evropskog standarda vladavine prava", zaključili su.

    Možda će vam se svidjeti