U Bosnu i Hercegovinu stigla su četiri najsavremenija oklopna vozila KIRPI II u sklopu donacije Republike Turske Oružanim snagama Bosne i Hercegovine, objavio je na svom Facebook profilu ministar odbrane BiH Zukan Helez.
On je tokom sastanka u Antaliji u aprilu sa ministrom odbrane Turske Yasarom Gulerom naglasio da je potpisani sporazum o donaciji četiri vozila KIRPI II, kao dio planirane nabavke od ukupno 32, u završnoj fazi te da se vozila, nakon carinskih procedura, očekuju u Oružanim snagama BiH.
Helez je iskoristio priliku da izrazi zahvalnost ministru Güleru za nedavnu potvrdu i pismo kojim je odobrena donacija dva drona TB2 Bayraktar.
BMC Kirpi (na turskom „Jež“) je tursko vozilo otporno na mine i zasjede (MRAP), koje proizvodi kompanija BMC. Kirpi pruža visoku zaštitu od mina i balističkih prijetnji. Kombinuje osnovni i dodatni oklop koji omogućava zaštitu od balističkih napada. Njegovo V-oblikovano podvozje i monokok konstrukcija omogućavaju zaštitu osoblja unutar vozila od protivpješačkih mina i improvizovanih eksplozivnih naprava (IED).
Teško oklopno vozilo
BMC Kirpi je teško oklopno vozilo za prevoz vojnog osoblja. Njegova osnovna funkcija je prevoz ljudi s jedne lokacije na drugu, uz maksimalnu zaštitu od različitih prijetnji. Može se prilagoditi raznim borbenim zadacima ugradnjom odgovarajuće opreme.
Vozilo ima monokok V-oblikovano tijelo. Na prednjem i zadnjem dijelu nalaze se tačke za vuču i izvlačenje, dok se na zadnjem dijelu nalazi kuka u skladu sa NATO standardima. Na prednjem dijelu standardno je ugrađena hidraulična samopovratna vitla (dizalica).
V-oblikovana monokok konstrukcija sa dodatnim kompozitnim oklopom pruža snažnu otpornost na mine i balističke napade prema NATO standardu STANAG 4569. Nivoi zaštite su povjerljivi. Kod druge generacije vozila, Kirpi 2, dodatni kompozitni oklop dodatno povećava zaštitu od mina.
Kabina može prevoziti ukupno 13 osoba – vozača, komandira i nišandžiju koji sjede okrenuti prema naprijed, dok se preostalih 10 osoba nalazi nasuprot jedni drugima, po pet sa svake strane, uz bočne zidove. Svako sjedište ima zaštitu od mina, a vozilo je opremljeno nosačima za naoružanje i otvorima za uzvratnu vatru. Na krovu se nalaze dva otvora – jedan naprijed, koji vodi do ručno upravljane kupole, koja se po potrebi može zamijeniti automatskom borbenom stanicom. U tom slučaju, otvor se pomjera iza stanice, omogućavajući ručno upravljanje ili punjenje. Drugi krovni otvor nalazi se na zadnjem dijelu kabine. Na zadnjem dijelu vozila nalazi se hidraulična vrata kroz koja deset vojnika može ući ili napustiti vozilo.
Automatski sistem za gašenje požara
BMC Kirpi 4x4 teži 18 tona kada je prazan, nosivost mu je 2.000 kg, a ukupna težina iznosi 20.000 kg.
Pogon vozila osigurava Cummins dizel motor, usklađen sa EURO 3 standardima emisije, snage 375 KS (275 kW). Ugrađen je sistem za hladno startanje, a rashladni sistem je prilagođen taktičkoj upotrebi na temperaturama od -32 °C do +55 °C. Planirano je da BMC TUNA motor zamijeni Cummins motor, a u januaru 2025. godine TUNA motor zvanično preuzima ulogu pogonske jedinice.
Pogonski sistem čine Allison 3000 automatski mjenjač sa šest brzina i Axletech dvostepeni razvodnik pogona sa mogućnošću izbora između 4x2 i 4x4 pogona. Vozilo ima uzdužnu, pneumatski upravljanu blokadu diferencijala. Prednja upravljačka i zadnje pogonske osovine marke Axletech imaju nosivost po 9.500 kg i koriste kombinaciju paraboličnih lisnatih opruga, teleskopskih amortizera i stabilizatora. Kod druge generacije vozila (Kirpi 2) primijenjen je potpuno nezavisni ovjes sa spiralnim oprugama, uz istu nosivost osovina. Obje verzije imaju blokade diferencijala koje vozač može kontrolisati. Upravljački sistem je servo asistiran.
Standardno se koriste gume dimenzija 14.00 R 20, sa felgama veličine 10x20”. Ugrađen je CTIS – centralni sistem za kontrolu pritiska u gumama. Vozilo ima disk kočnice naprijed i pozadi, uz dodatnu motorno-izduvnu kočnicu. ABS je standardna oprema.
Automatski sistem za gašenje požara u putničkoj kabini i motornom prostoru dolazi kao standard, dok su vanjski sistemi za gašenje i sistemi za zaštitu guma dostupni kao opcije.