Loader
Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Vlada USK izdvojila 200.000 KM za vrtić u Ključu

    BiH rizikuje gubitak kontrole sopstvenog neba: U utorak odluka o finansiranju BHANSA

    Edin Forto i Vinko Malnar na konferenciji za novinare (Izvor: Anadolija)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Ako se ne riješi finansiranje Agencije za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi BiH (BHANSA), Bosna i Hercegovina rizikuje da izgubi kontrolu sopstvenog neba, poručeno je nakon sastanka predstavnika Sindikata ove kompanije sa ministrom komunikacija i transporta BiH Edinom Fortom.

    ADVERTISEMENT

    Forto je na konferenciji za novinare rekao da će u utorak uputiti odluku na Savjet ministara BiH o privremenom finansiranju BHANSA, a nakon što su im računi blokirani zbog arbitražne presude u slučaju “Viaduct”.


    On je rekao da postoje dva problema vezana za blokadu agencije BHANSA. Podsjetio da je firma iz Slovenije u međunarodnom arbitražnom postupku pobijedila u arbitraži protiv BiH za dug koji je prioizvela Vlada RS. Oni su izvršenje stavili na račun BHANSA-e i BHANSA je ovdje kao neka vrsta kolateralne štete, naveo je Forto.


    Problem je kako će BiH uspostaviti presedan isplate ovakvih arbitražnih presuda, imajući u vidu da postoji još nekoliko procesa koji su po iznosima višestruko veći od trenutnog duga prema Viaductu i broje se stotinama miliona evra. Kako ovaj dug otplatimo, to će uspostaviti presedan za sve buduće koji budu dolazili”, izjavio je Forto.


    Drugi problem je, ukoliko se riješi privremeno finansiranje BHANSA, BiH može pretrpjeti štetu koja nadilazi iznos od 110 miliona KM, koliko je potrebno platiti firmi “Viaduct”.


    Ukoliko oni obustave rad, ili ukoliko bude postojala procjena iz evropskih institucija da ne mogu da obavljaju rad na najbolji mogući način, BiH ne samo da će izgubiti prelete i prihode, koji se računaju desetinama miliona KM, nego će potencijalno izgubiti kontrolu nad svojim nebom i biće kontrola prepuštena drugim državama", rekao je Forto.


    Povratak u kontrolu sopstvenog neba može trajati godinama, a možda ga nikad ne dobijemo, kaže Forto i dodaje da je taj rizik ogroman.


    Takođe, postoji veliki rizik za sva četiri aerodroma da izgube mogućnost da realizuju letove.


    “Savjet ministara BiH je zadužio mene da pripremimo odluku o privremenom finansiranju BHANSA-e, ja sam je pripremio, koja je još uvijek u nacrtu. Uputiću je u utorak na Savjet ministara u nadi da će svi pokazati dovoljno razuma da je usvoje. Ukoliko odluka bude donesena u utorak i ukoliko bude dovoljno sredstava u privremenom finansiranja u budžetu, mi smo ugasili požar u smislu funkcionisanja BHANSA, dok se ne riješi uspostava presedna isplata naših obaveza nastalim međunarodnim tužbama”, istakao je ministar.


    Sastanak sa ministrom Fortom (Izvor: Euronews BiH)


    On kaže da je ovo nešto što se dešava danas sa Viaductom i RS, a sutra se može desiti sa nekom drugom firmom i drugim nivoom vlasti.


    “Jako je bitno da uspostavimo sistem gdje će onaj koji je proizveo štetu platiti, u ovom slučaju RS, a u budućnosti onaj ko za to bude odgovoran. Molim da se ovo tretira odvojeno od BHANSA”, poručio je Forto.


    Forto je rekao da nema informaciju da je Tužilaštvo formiralo predmet u slučaju “Viaduct”, ali da je razgovarao sa kolegama ko treba pokrenuti krivičnu prijavu protiv odgovornih.


    “Ovo nije samo šteta po budžet BiH nego je i ogromna šteta za BiH koju je teško izmjeriti, u smislu narušavanja ugleda, ukoliko izgubimo kapacitet kontrole neba. Apsolutno sam za to da se pokrene krivična odgovornost”, istako je Forto.


    Vinko Malnar, predsjednik Sindikata kontrolora letenja BiH, rekao je da su dovedeni u situaciju koja njima nije prirodna, a to je da se bave politikom. Ovu situaciju nisu proizveli BHANSA i kontrolori letenja, ističe Malnar.


    ”BHANSA je samofinansirajuća, neprofitna agencija u BiH koja na godišnjem nivou uveze 85 miliona KM, od kojih 20 miliona uplati u institucije na osnovu raznih doprinosa. Hvala ministru što je pripremio ovu odluku i nakon sastanka sa njim mogu reći da vidimo svjetlo na kraju tunela i nazire se kraj agonije zvane finansiranje BHANSA. Trenutno su sredstva blokirana. Ja ne želim da se bavim tim, želim da se bavim kontrolom letenja, onim za šta sam se školovao, za šta je država uložila ogromna sredstva”, istakao je Malnar.


    Ako se ovaj problem ne riješi, poručuje Malnar, dolazi se u situaciju ne problem bude ne samo finansiranja plata radnika, nego i vitalnih instrumenata koji su potrebni da bi jedan avion mogao da leti.


    “Da bi dobili međunarodne sertifikate to se mora platiti, postavlja se pitanje: od kojih novaca? Pozivam sve u Savjetu ministara da sačuvaju naše živote i egzistenciju svih zaposlenika BHANSA”, poručio je Malnar.


    Na pitanje šta ako se ne usvoji odluka o priveremnom finaisranju Agencije, Malnar kaže da se razmatra i opcija štrajka, ali se nada da do toga neće doći.


    “Nemojte nas dovoditi u sitaciju da dođemo u ćošak i da nemamo više rješenja. Onog trenutka kada mi dođemo u tu sitaciju, međunarodna šteta i ugled BiH i BHANSA-e je nemjerljiva. Teško je vratiti nešto što smo mukom stekli”, istakao je Malnar.

    Možda će vam se svidjeti