Radi se o zajedničkom zahtjevu zemalja Zapadnog Balkana prema Europskoj uniji za ukidanje ograničenog boravka profesionalnim vozačima u EU.
Prethodno je Vijeće ministara u junu zadužilo državna ministarstva komunikacija i prometa, sigurnosti te vanjskih poslova da pokrenu aktivnosti s dužnosnicima EU u pravcu rješavanja ovog pitanja.
- Iako su nadležni ministri BiH pokrenuli bilateralne aktivnosti i kontinuirano ih vode s predstavnicima nadležnih institucija Europske komisije, ovaj problem i dalje nije riješen, a kontrola vozača iz BiH na području EU-a dodatno se usložnjava uoči najavljenog uvođenja Entry/Exit Systema (EES) krajem tekuće godine - navedeno je iz Vijeća ministara.
Stoga je Vijeće ministara usvojilo drugu Informaciju Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine o problematici ograničenog boravka vozača iz BiH na području EU prilikom obavljanja međunarodnog cestovnog prijevoza putnika i tereta, te su data nova zadauženja.
- Zadužena su ministarstva prometa i komunikacija, sigurnosti i vanjskih poslova Bosne i Hercegovine da pripreme informaciju koja će uključivati inicijativu za zajednički zahtjev zemalja Zapadnog Balkana prema Evropskoj uniji za izuzeće vozača od odredbe ograničenog boravka na njezinom području prilikom obavljanja međunarodnog cestovnog prijevoza putnika i terete, a o kojoj bi se moglo razgovarati već na predstojećem Summitu lidera Zapadnog Balkana i Europske unije (EU) u decembru ove godine - saopćeno je iz Vijeća ministara.
Prijevoznici sedam mjeseci čekaju hitnu reakciju Vijeća ministara
Udruženje međunarodnih cestovnih prijevoznika tereta Bosne i Hercegovine još je u aprilu uputilo apel Vijeću ministara za hitno rješavanje velikih problema koje imaju na graničnim prijelazima sa Hrvatskom.
Odbor Udruženja međunarodnih cestovnih prijevoznika ukazao je da je stanje na graničnim prijelazima nepodnošljivo, da su kilometarske kolone neprihvatljive, da je zadržavanje ogromnog broja vozača dan-noć na otvorenim cestama nehumano, kao i da se kolone formiraju i na autocesti gdje se vozači ne mogu kretati što im može ugroziti osnovne životne potrebe poput nedostatka vode i hrane.
Prijevoznici su tada istakli kako su vozila pod teretom, a poseban problem zbog čekanja imaju hladnjače. Nadalje, problem je i što se narušava propis koji se odnosi na vrijeme koje vozač može provesti u vožnji pa ih može kazniti inspekcija.
- Svako zadržavanje otežava i usporava transport robe, prijevoznici propuštaju termin za istovar, a otvaraju se mogućnosti za dodatne troškove zbog kašnjena u realizaciji transportnog zadatka – između ostalog su istakli prijevoznici.
Ukazali su da ovo nije prihvatljivo ni za cjelokupnu privredu Bosne i Hercegovine.
Ono što je također navedeno kao problem jeste i ograničeno vrijeme boravka vozača na području Europske unije, čija je Hrvatska članica pa su čak izricani prekršajni nalazi i zabrane ulaska pojedinim vozačima zbog prekoračenja vremena boravka na teritoriji EU.