Loader

Loader
Pronađite nas

"Meta" na sudu u Massachusettsu: Da li Instagram izaziva ovisnost o društvenim mrežama

U kineskom gradu Guangdžou počela izgradnja fabrike za proizvodnju letećih automobila

    Od 1. decembra nova pravila za automobile u Njemačkoj, poznato šta će se promijeniti

    Automobili, ilustracija (Izvor: Pixabay)
    Euronews.ba/Fenix
    Objavljeno

    Od 1. decembra 2025. u Njemačkoj će, u okviru petogodišnje probne faze, biti dopušteno daljinsko upravljanje vozilima u javnom saobraćaju.

    ADVERTISEMENT

    Riječ je o vozilima koja se ne voze autonomno, već ih daljinski upravlja osoba iz posebnog centra, a da se nalazi u samom vozilu.


    Njemačko Ministarstvo saobraćaja usvojilo je novu Uredbu o daljinskom upravljanju vozila u cestovnom saobraćaju (Straßenverkehr-Fernlenk-Verordnung – StVFernLV), čime je prvi put stvoren pravni okvir za takvu vrstu vožnje. Cilj je podržati inovacije u mobilnosti, a pritom ne zanemariti sigurnost.


    Moguće primjene:


    Carsharing i robotaksiji: Vozila se nakon korištenja mogu sama premjestiti do sljedećeg korisnika.


    Autonomna vozila: Ako naiđu na komplikovanu situaciju, upravljanje može preuzeti operater na daljinu.


    Ruralna područja i noćni promet: Robotaksiji bez vozača mogu pružiti usluge gdje je prijevoz slabije razvijen.


    Lokalni javni prijevoz: Općine mogu uvesti daljinski upravljana vozila kao dopunu postojećim linijama.


    Logistika: Daljinsko upravljanje može poboljšati učinkovitost prijevoza robe.


    Sigurnosne mjere i ograničenja


    Nova uredba predviđa stroge sigurnosne uvjete kako bi se spriječili rizici, a to su:


    Maksimalna brzina: 80 km/h.


    U slučaju smanjenja kvalitete veze, vozilo mora automatski smanjiti brzinu, a u slučaju prekida veze – zaustaviti se na siguran način.


    Dozvoljeni su samo centri za upravljanje s više komunikacijskih veza, snažnim IT sigurnosnim sustavima i dobro obučenim operaterima, koji su pod kontinuiranim nadzorom.


    Do sada nisu zabilježene teže nesreće s ovakvim vozilima na javnim cestama.


    Teleoperirana vozila donose nove izazove, poput:


    Kašnjenja u prijenosu signala


    Potencijalnog gubitka mrežne veze


    Ograničenog uvida operatera u situaciju na cesti


    Rizika od cyber napada


    No, uredba takve rizike tretira ozbiljno i propisuje rješenja kroz tehničke mjere i protokole. Ukupno gledano, opasnost za ostale sudionike u saobraćaju nije veća nego kod klasične vožnje, pod uvjetom da se svi sigurnosni zahtjevi poštuju.


    Nova njemačka regulativa otvara vrata za novu eru mobilnosti, u kojoj se daljinsko upravljanje vozilima koristi za veću učinkovitost, fleksibilnost i sigurnost, posebno u urbanim sredinama, logistici i javnom prijevozu – uz jasno definirane tehničke i sigurnosne standarde, piše Fenix.

    Možda će vam se svidjeti