Alef Aeronautics planira započeti proizvodnju modela A krajem 2025. godine, s mogućim isporukama tokom 2026. godine.
Model A ima domet od 322 kilometra vožnje kopnom i domet leta od 177 kilometara, s početnom cijenom od 300.000 dolara, što uključuje balistički padobran - u slučaju da let završi prije planiranog sletanja.
Model Z, planiran za 2035. godinu, bit će dostupan po mnogo pristupačnijoj cijeni od 35.000 dolara.
Kalifornijski startup Alef Aeronautics uspješno je demonstrirao prvi potpuno funkcionalni leteći automobil koji može da se kreće putem i vertikalno uzleti. Kompanija je objavila video koji prikazuje kako njihov prototip Alef Model Zero prelazi iz vožnje po putu u let, što odmah podsjeća na filmove i romane u kojima su automobili također letjeli, piše Autonet.
Poduhvat kao i let braće Rajt?
Probni let je održan 19. februara na zatvorenom putu u ruralnom dijelu Kalifornije uz primjenu sigurnosnih protokola. Alef Model Zero, ultralaka verzija planiranog komercijalnog modela, pokazao je svoje mogućnosti vozeći do parkiranog vozila, aktivirajući režim leta, uzlećući kako bi prešao prepreku, a zatim sletio i nastavio vožnju putem.
Jim Dukhovny, izvršni direktor i suosnivač Alef Aeronauticsa, tvrdi da je riječ o historijskom događaju: "Nadamo se da će imati sličan efekat kao let braće Rajt, koji je pokrenuo razvoj potpuno novih avionskih industrija."
Auto Alef Model Zero koristi distribuirani električni pogonski sistem s osam električnih motora koji pokreću propelere integrisane u karoseriju vozila, dimenzija oko 5,2 metra dužine i 2,1 metar širine. Takav dizajn omogućava vertikalno poletanje i slijetanje, što je ključno za urbana područja gdje klasične piste nisu dostupne. Dok je testni let izveden sa specijaliziranim ultralakim prototipom, Alef Aeronautics razvija Alef Model A, komercijalnu verziju letećeg automobila.
Model A je predviđen za dva putnika i ima domet vožnje od 322 kilometra, dok je domet leta 177 kilometara. Vozilo ima futuristički dizajn s rotirajućom kabinom koja pruža vidljivost od 360 stepeni tokom leta.
Prva pomisao posmatrača i entuzijasta kada vide ovakvo vozilo je sigurnost, ali u Alef Aeronautics tvrde da su to već riješili. Model A će imati rezervne ključne komponente, tehnologiju za otkrivanje i izbjegavanje prepreka, kao i sigurnosni balistički padobran za cijelo vozilo.
3.300 prednarudžbina za Model A
Napredak kompanije privukao je pažnju investitora i potencijalnih kupaca. Alef Aeronautics je osigurao podršku Tima Drapera, ranog investitora u Teslu i SpaceX. Kompanija je već primila više od 3.300 prednarudžbina za auto Model A, čija će maloprodajna cijena biti 300.000 dolara kada uđe u proizvodnju.
Alef Aeronautics planira započeti proizvodnju Modela A krajem 2025. godine, s mogućim isporukama tokom 2026. godine. Također, kompanija razmatra buduće projekte, uključujući planove za pristupačniji model s četiri sjedala nazvan Model Z, čije je predstavljanje planirano za 2035. godinu, uz procijenjenu cijenu od 35.000 dolara.
Propisi, infrastruktura, upravljanje saobraćajem…
Međutim, prije nego što leteći automobili postanu uobičajena pojava, potrebno je prevazići regulatorne prepreke, razviti infrastrukturu i implementirati sisteme za upravljanje zračnim saobraćajem. Američka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) dodijelila je Alef Aeronauticsu posebnu potvrdu o plovidbenosti, koja omogućava eksperimentalne letove, ali šira sertifikacija za komercijalnu upotrebu tek treba da se razmatra.
Model A će biti pravi drumski automobil, iako mu je maksimalna brzina samo 40 km/h. To ga svrstava u posebnu kategoriju, za razliku od eVTOL letjelica koje razvijaju Honda, Hyundai, BMW i druge kompanije - koje su, zapravo, napredni helikopteri jer mogu samo da lete.
Trenutno postoji nekoliko fascinantnih koncepata letećih automobila koji privlače pažnju svjetske javnosti. Slovački AirCar, razvijen od strane kompanije Klein Vision, može da se transformiše iz automobila u avion za samo tri minuta i već je uspješno testiran na letovima između gradova. Holandski PAL-V Liberty predstavlja inovativni hibrid između automobila i helikoptera, dok Terrafugia TF-X donosi električni vertikalni uzlet i slijetanje uz napredni automatski pilot sistem.
Slovački Aeromobil 4.0 impresionira svojim sklopivim krilima i hibridno-električnim pogonom, postižući brzine do 360 km/h u zraku. Joby Aviation se fokusira na razvoj električnog zračnog taksija, idealno tihog za gradska područja.
Njemački Volocopter već sprovodi testiranja u nekoliko evropskih gradova, dok njegov sunarodnik Lilium Jet sa svojih 36 motora planira da revolucionizira međugradski prevoz.
Međutim, većina ovih projekata još uvijek je u fazi razvoja i testiranja, te moraju zadovoljiti stroge sigurnosne standarde prije nego što postanu dostupni za komercijalnu upotrebu.