Odmor na plaži na Baliju mogao bi poskupjeti ako predložena turistička taksa stupi na snagu.
Boreći se sa zamkama pretjeranog turizma, balijski zvaničnici su odredili dnevnu turističku taksu sličnu taksi za održivi razvoj od 100 dolara (95 eura) koju Butan naplaćuje većini međunarodnih posjetitelja.
Wayan Puspa Negara, šef Saveza aktera marginalnog turizma na Baliju i poslanik u pokrajini Badung na Baliju, rekao je za South China Morning Post ove sedmice da zamišlja da ostrvo "odabira" turiste baš poput Butana. Himalajsko pustinjačko kraljevstvo ograničava broj turista na 400.000 ljudi godišnje, a u prošlosti je naplaćivalo čak 250 dolara (240 eura) dnevno za posjetu.
"Oni biraju turiste iz perspektive potrošnje“, rekao je. “To je isto kao kada [Indonežani] odu u SAD, Evropu ili Britaniju.”
Bali se suočava sa negativnim utjecajem masovnog turizma
“Ostrvo bogova” jedno je od najpopularnijih svjetskih turističkih destinacija. Ali ga je također mučio nalet turista lošeg ponašanja namamljenih lijepim plažama, ukusnom hranom, bogatom kulturom, jeftinim smještajem i vizijama samozadovoljstva.
Iako je turizam transformirao Bali, koji je činio više od 60 posto privrede ostrva u 2019. godini, stanovnici danas imaju podijeljeno mišljenje o njemu. Mnogi su se uznemirili zbog zagušenog saobraćaja, nekontrolisanog razvoja i neposlušnih posjetilaca.
2023. godine, jedan ruski influencer deportovan je iz Indonezije nakon što je pozirao gol na svetom drvetu. Desetine drugih poslano je da se pakuju zbog ilegalnog rada na turističkim vizama. U međuvremenu, izvještaji o bezobzirnoj vožnji, svađama s vlastima i nepoštivanju lokalnih običaja podstakli su pozive za strožije propise širom svijeta, piše Euronews.com.
Može li turistička taksa suzbiti loše ponašanje?
Kako frustracija raste, vlasti traže načine da uravnoteže turističku industriju Balija s dobrobiti lokalnog stanovništva i same zemlje.
Bali je 2023. razmatrao zabranu iznajmljivanja motocikala turistima kako bi se smanjile saobraćajne nesreće. Prošle godine lokalni zvaničnici su zaustavili izgradnju novih hotela, vila i noćnih klubova na dijelovima otoka koji su preplavljeni razvojem. Turistička zajednica Balija je također pokrenula reklamnu kampanju pozivajući putnike da se ponašaju s poštovanjem.
Povećanje turističke takse sada je još jedna opcija na stolu.
Guverner Balija, Wayan Koster, prvi je iznio ideju o pristupu u butanskom stilu 2023. Prošlog februara, ostrvo je uvelo jednokratnu ulazninu od 150.000 indonezijskih rupija (9 eura) za finansiranje napora za očuvanje. Sada zvaničnici preispituju prvobitnu Kosterovu sugestiju o većoj naplati kako bi se regulirao turizam i privukli posjetitelji s većom potrošnjom.
Turističke takse: globalni trend?
Turističke takse mogu biti u različitim oblicima, od ulaznica do naknada za smještaj po noćenju ili dnevnih nameta za strane posjetioce. Oni također služe u različite svrhe.
Edinburgh je nedavno najavio planove za trošenje naknade za infrastrukturu, stanovanje, upravljanje destinacijama i kulturne inicijative. U međuvremenu, Italija je razmotrila povećanje nekih svojih dnevnih naknada za borbu protiv prekomjernog turizma, a ministrica turizma Daniela Santanchè tvrdi da takve naknade podstiču odgovornija putovanja.
Ali turističke takse nisu bile lijek za prometne destinacije. Barselona ima famoznu spornu vezu sa turizmom, nešto što porezi nisu mnogo ublažili. Prošlog ljeta, stanovnici Barselone protestirali su protiv masovnog turizma i kratkoročnih iznajmljivanja kao što je Airbnb, prskajući neke putnike vodom uz povike "idi kući".
U jugoistočnoj Aziji, Bali također nije jedino turističko središte koje eksperimentira s turističkim taksama. Tajland, koji svake godine dočekuje oko 40 miliona putnika, planira oživjeti odloženu naknadu od 300 bahta (8,50 eura) za sve dolaske prije kraja 2025. Kako će ta naknada biti naplaćena još uvijek nije poznato.
S obzirom na to da evropske destinacije od Walesa do Venecije također raspravljaju o prednostima turističkih nameta, prijedlog Balija uklapa se u širi globalni razgovor o tome kako putovanje učiniti održivijim. Hoće li veći troškovi odvratiti posjetitelje - ili će jednostavno promijeniti obrasce putovanja - ostaje da se vidi.