Loader

Loader
Pronađite nas

Usvojen izvještaj Komisije za praćenje rada Agencije za prevenciju korupcije

Ništa od povećanja: Odbijen zahtjev glavne revizorke za platu od 10.000 KM

    Autoceste FBiH traže 95 miliona eura za dionicu za koju su tvrdili da je završena

    Autoput (Izvor: Autoceste FBiH/Ilustracija)
    Euronews.ba
    Objavljeno

    Na sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije BiH u utorak nije odobrena odluka o zaduženju Federacije BiH kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) radi izgradnje poddionice Poprikuše – Nemila na Koridoru 5C.

    ADVERTISEMENT

    Odluka nije dobila potrebnu većinu glasova, iako je ranije dobila saglasnost Predstavničkog doma. Bez odobrenja oba doma Parlamenta, zaduženje ne može stupiti na snagu.


    Planirani kredit iznosio je 95 miliona evra, s rokom otplate od 11 godina i četvorogodišnjim grejs periodom, a implementaciju projekta trebalo je da vodi preduzeće Autoceste Federacije BiH.


    Zanimljivo je da se odluka odnosi na dionicu dugu 5,5 kilometara, za koju su iz Autocesta FBiH ranije navodili da su radovi već završeni.


    Radovi još nisu potpuno završeni


    Iz Autocesta su još krajem ljeta naveli da su radovi pri kraju i da je otvaranje planirano za oktobar. Sredinom oktobra izjavili su za portal Fokus da je u toku tehnički prijem dionice, što je ukazivalo na to da su građevinski radovi završeni. Tada su poručili da će dionica biti puštena u saobraćaj čim Komisija završi svoj posao.


    Međutim, ekipa portala BiznisInfo.ba je krajem oktobra obišla dionicu Poprikuše – Nemila i utvrdila da radovi i dalje traju.


    Iako su prema planu građevinski radovi trebalo da budu završeni do septembra, a otvaranje planirano za oktobar, dionica još nije u potpunosti gotova.


    Veći dio trase je već asfaltiran, a mostovi i vijadukti s obje strane tunela su funkcionalni. Ipak, manji dio trase kod Topčić Polja još se gradi, pa će otvaranje, prema trenutnom stanju na terenu, biti pomjereno za narednu godinu.


    Ipak, teško je povjerovati da je za preostale radove potrebno čak 95 miliona evra, jer je ostalo još vrlo malo posla. Stoga nije jasno da li je novac koji se sada traži kreditom potreban za nastavak radova ili, vjerovatnije – kao pokriće već potrošenih sredstava.


    Autoceste FBiH svakako bi javnosti trebalo da pojasne ovu situaciju.


    Tunel Bosna – najduži cestovni tunel u BiH


    Najznačajniji objekat na ovoj dionici je tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji će nakon otvaranja postati najduži cestovni tunel u Bosni i Hercegovini. Gradnja tunela je završena.


    Tunel, koji je ranije bio poznat pod imenom Golubinja, omogućiće vozačima da izbjegnu zahtjevnu obilaznu trasu kroz kanjon rijeke Bosne, čime će se značajno skratiti putovanje prema sjeveru zemlje, prenosi Biznisinfo.ba.

    Možda će vam se svidjeti